Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA AMBALAJLAMA İLKELERİ Birinci Düzey GM 478 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ OYA SİPAHİOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze teorik ders anlatımı
Dersin Amacı Dersin amacı belli bir gıda ürünü için kullanılabilecek gıda ambalaj seçenekleri arasından en fonksiyonel ambalajın seçimini yeteneğinin öğrenciye kazandırılmasıdır.
Dersin Tanımı Günümüz gıda ambalajlama ilkelerinin öğrenciye aktarılması ve çeşitli ambalaj malzemeleri hakkında derinlemesine bilgi verilmesini hedefleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ambalajlamanın tarihi
2 Genel prensipleri
3 Kağıt ve mukavva
4 Cam
5 Metal
6 Polimerler
7 Polimerler
8 Ara sınav
9 Modifiye atmosfer paketleme
10 Aktif ambalaj teknolojileri
11 Gıda-ambalaj etkileşimleri
12 Gıda dağıtımı ve paketleme
13 Gıda paketlemesi ve tüketici yaklaşımları
14 Dönem sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; paketleme malzemeleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaktır.
2 Belirli bir gıda ürünü için en uygun paket malzemesini seçebilecektir.
3 Yeni gıda paketleme yöntem ve materyalleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4 Aktif paketleme teknolojileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
5 Paket malzemeleri ve gıdalar arasındaki etkileşimler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
6 Gıda paketlerinin tüketici davranışlarını nasıl etkileyebileceği hususunda bilgi sahibi olacaklardır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Food Packaging: Principles and Practice, Gordon L. Robertson, CRC Press, Third Edition.

Ders İle İlgili Dosyalar