Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TUR PLANLAMASI VE YÖNETİMİ Üçüncü Düzey REH310 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI AYSİN ÖRNEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin genel amacı; öğrencilerin başarılı bir tur operasyonu gerçekleştirmek için turun planlanması ve yürütülmesi aşamalarında gerekli donanıma sahip olmalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Tur Yönetimi Mesleği ve Tur Çeşitleri,Tur Yönetimi Personeli, Grupların Oluşumları ve Grup Çeşitleri, Tur Planlamasında Destinasyon Seçimi, Turistik Ürünü Oluşturan Öğeler,Tur Operatörünün Satın Alma İşlemleri ve Öğelerin Birleştirilmesi, Tur Maliyetlerinin Hesaplanması ve Paket Fiyatın Oluşumu, Tur Öncesi ve Tur Sırasında İzlenecek Yasal Prosedürler, Turun Gerçekleşmesi, Tur Yönetiminde Kullanılan Bazı Formlar, Tur Yönetimi ve Rehberlik Hizmetleri, Yönetim Fonksiyonları Açısından Tur Rehberinin Rolü, Katılımcıların Güvenliği

Dersin İçeriği
1 Tur Yönetimi Mesleği ve Tur Çeşitleri
2 Tur Yönetimi Personeli
3 Grupların Oluşumları ve Grup Çeşitleri
4 Tur Planlamasında Destinasyon Seçimi
5 Turistik Ürünü Oluşturan Öğeler ve Tur Operatörünün Satın Alma İşlemleri
6 Tur Operatörünün Satın Alma İşlemleri ve Öğelerin Birleştirilmesi
7 Tur Maliyetlerinin Hesaplanması
8 Tur Maliyetlerinin Hesaplanması ve Paket Fiyatın Oluşumu
9 Tur Öncesi ve Tur Sırasında İzlenecek Yasal Prosedürler
10 Turun Gerçekleşmesi
11 Tur Yönetiminde Kullanılan Bazı Formlar ve Belgeler
12 Tur Yönetimi ve Rehberlik Hizmetleri
13 Yönetim Fonksiyonları Açısından Turist Rehberinin Rolü
14 Katılımcıların Güvenliği ve Konuyla İlgili Mevzuat
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tur Yönetimi Mesleği ve Farklı Tur Çeşitlerini Tanımlar
2 Turistik Ürünü Oluşturan Öğeler ve Tur Operatörünün Satın Alma İşlemlerini Tanımlarayarak Anlatabilir
3 Paket Tur Fiyatının Oluşumu Hakkında Bilgi Sahibidir.
4 Tur Maliyetlerini Hesaplayabilir ve Farklı Fiyatlama Çeşitleri Hakkında Bilgi Sahibidir
5 Tur Yönetimi ve Tur Yönetiminde Rehberin Rolü Hakkında Bilgi Sahibidir.
6 Tur Yönetiminde Kullanılan Belgelerin Özelliklerini ve Hangi Durumlarda Kullanıldıklarını Bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı AHİPAŞAOĞLU, H. Suavi. Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2001.
Yardımcı Kaynaklar BAHÇE, A. S. (2012), Tur Planlaması ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2498, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1469, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset, Eskişehir.

Ders İle İlgili Dosyalar