Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL KİMYA-I Birinci Düzey KİM111 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Orhan TÜRKOĞLU, YRD.DOÇ. DR. GÜLŞAH ÖZIŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm asistanları
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve pratik olarak yüzyüze anlatım, Laboratuvar uygulması
Dersin Amacı Farklı ortaöğretim kurumlarından gelen ve kimya bilgileri çok heterojen olan birinci sınıf öğrencilerini mümkün olduğu kadar aynı seviyeye getirmek ve onları ikinci sınıfta anlatılacak olan temel derslere hazırlamak.
Dersin Tanımı Madde, Bileşik, Bileşiklerin adlandırılması, Kimyasal reaksiyonlar,Reaksiyonların denkleştirilmesi, Maddenin halleri Kimyasal hesaplamalar, Atomun yapısı, Atom teorileri, Elektromanyetik ışıma ve özellikleri, Molekükller ve kimyasal Bağlar, Bağ teorileri, VSEPR kuramı, Maddenin gaz hali, kimyasal termodinamik

Dersin İçeriği
1 Giriş: Kimyanın kapsamı, Alt bilim dalları, Bilimsel metot, Maddelerin sınıflandırılması, Fiziksel ve kimyasal özellikler, Ölçme, Sayıların kullanılması, Problem çözümünde boyut analizi, Anlamlı rakamlar, Yuvarlama kuralları
2 Madde,Atomlar, Moleküller, Bileşikler, Dalton Atom Kuramı, Atom numarası, Kütle numarası, Sabit ve katlı oranlar yasaları,Kimyasal formüller, Bileşiklerin adlandırılması, Maddenin fiziksel ve kimyasal özellikleri
3 Avagadro yasası ve mol kavramı, Kimyasal reaksiyonlar, Reaksiyon türleri, Reaksiyonları denkleştirilmesi, Stokiyometrik hesaplamalar, Basit ve molekül formüllerinin belirlenmesi, Reaksiyon verimi, Limit reaktif
4 Heterojen ve homojen karışımlar, Çözünürlük Çözeltiler, Çözelti türleri, çözelti derişimleri, Çözeltilerin hazırlanışı
5 Atomun Yapısı: Klasik atom teorisi, Faraday Deneyi, Katod ışınları tüpü, Thomsan ve Rudherfod Deneyleri, Elektronun yükü ve kütles, Millikan Yağ Damlası Deneyi
6 Atomun Yapısı: Kanal ışınları tüpü, Atom çekirdeği, Atomik Emisyon ve absorbsiyon spektrumları, Bohr atom modeli,Elektro manyetik ışın ve özellikleri, Dalga ve foton teorileri, Planck kuvantum kuramı, Siyah cisim ışıması, Foto elektrik etki,Elektromanyetik ışın spektrumu, Atomda elektron geçişleri
7 Atomun Yapısı: Modern atom teorisi, de Broglie dalga teorisi,Kuvantum sayıları, Heizenberg belirsizlik prensibi, atomik orbitaller, Pauli ilkesi
8 Atomun Yapısı: Atomik yörüngeçlerin enerji düzeyleri, atomların elektronik dizilişleri, Hund kuralı, Yükseltgenme sayıları ve grup numaraları, Periyodik cetvel ve periyodik özellikler
9 Kimyasal bağlar ve bağ türleri, Molekül içi kimyasal bağlar, Bağ teorileri, Lewis nokta yapıları, VSEPR kuramı, Moleküllerin geometrik şekilleri
10 ARA SINAV
11 Laboratuvar uygulaması: Kütlenin korunumu, Maddenin fiziksel, kimyasal özellikleri, Sublimleşme
12 Laboratuvar uygulaması: Kristallendirme, Katı ve sıvıların yoğunluk tayinleri
13 Laboratuvar uygulaması: Çöktürme, Süzme ve Santrifüjleme
14 Laboratuvar uygulaması: Çözeltiler ve çözeltilerin hazırlanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel Kimyanın temel konularının kavranması becerisinin kazanılması
2 Atom ve moleküler yapıların kavranması becerisi kazanılması
3 Atom ve moleküler yapılarda elektron dizilişlerinin kavranması becerisi kazanılması
4 Derişim kavramı ve stokiyometrik hesaplamalarının kavranması becerisinin kazanılması
5 Kimyasal bağlar ve bağ kavramı konularının kavranması becerisi kazanılması
6 Genel kimya ile ilgili olarak öğrenilen konuları anlatabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme yeteneğinin kazanılması
7 Genel kimya konuları çerçevesinde öğrencinin kendine güven ve özgüvene sahip olması yeteneğinin kazandırılması
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 3 27
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 5 3 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 5 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temel Üniversite Kimyası: Ender Erdik, Yüksel Sarıkaya, Raymond CHANG, Genel Kimya: Temel Kavramlar (Tahsin Uyar, Serpil Aksoy, Recai İnam: Çeviri Editörleri), 4. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara, (2006).
Yardımcı Kaynaklar Petrucci, R.H., Harwood, W.S., Herring, F.G., (Uyar, T., Aksoy, S. (Çeviri editörleri)), Genel Kimya I, İlkeler ve Modern Uygulamalar, 8. baskıdan çeviri, Palme yayıncılık, Ankara (2002).

Ders İle İlgili Dosyalar