Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
THESIS CONSULTANCY 2 İkinci Düzey BIO 722 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili English
Koordinatör PROF. DR. MİKAİL AKBULUT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Faculty Members in the Department
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli The way the course is delivered is through process evaluation in the form of face-to-face and interactive applications.
Dersin Amacı Purpose of the course: Within the scope of this course, students are informed about the procedures related to master''s thesis supervision and writing process. The course is aimed at ensuring interaction between thesis advisors and students. The purpose of the thesis is to inform students about what needs to be done before and during the thesis and the evaluation process.
Dersin Tanımı Course description It is a course that enables the student to put into practice the knowledge and skills acquired by carrying out a research project individually and independently within the scope of his/her program.

Dersin İçeriği
1 General information
2 Preparation of your thesis
3 People involved in your thesis
4 How to find a thesis topic
5 Points of attention during thesis supervision
6 Ethical behavior and plagiarism
7 Progress evaluation
8 Thesis activities
9 Research proposal/planning
10 Carrying out the research project
11 Research proposal/planning
12 Completion of your thesis
13 Delay and possibility to reset
14 Checklist for organizing a thesis
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Students can make a research plan
2 Can describe the research topic in relation to the broader scientific context
3 Learns to identify knowledge gaps
4 Can formulate research questions and/or hypothesis, aims and objectives.
5 learns project design, data collection and analysis methods
6 May analyze data to answer research questions and/or test hypotheses.
7 Can create answers to research questions supported by research results.
8 Learns potential limitations and can discuss and relate results to the broader scientific and societal context.
9 Learns to report research both written and verbal
10 Learns to manage time and resources correctly, in accordance with the rules of academic conduct Uses input and feedback to carry out the research project.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6 Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 1 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Students may use all kinds of scientific articles related to the field of study as a source.

Ders İle İlgili Dosyalar