Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OMİK TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ İkinci Düzey BİF512 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİT CANATAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖZKAN UFUK NALBANTOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Farklı disiplinlerden gelen öğrencilere omik teknolojileri hakkında bilgi vermek, tıp ve biyolojide bilgi kavramı, bilgi teorisi, algı sisteminde bilginin kodlanması ve aktarımı, fenomik, genomik, proteomik, epigenomik ve metabolomik bilgisi ile son yıllarda biyoinformatik araştırmalarda sıklıkla kullanılan farmakogenetik yöntemleri anlatmak ve bu yaklaşımların biyoinformatik araştırmalardaki yerini öğretmek.
Dersin Tanımı Bu derste biyoinformatik biliminin ana analiz verilerinden olan omik verisi ve bunları oluşturan alt bilimdalları genomik, transkriptomik, proteomik ve metabolomik bilimleri hakkında başlangıç bilgileri işlenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Disiplinlerarası bir bilim dalı: Biyoinformatik
2 Biyoinformatikte Temel Kavramlar, Genel Hücre ve Biyomolekül Bilgisi
3 Fenomik
4 Genomik ve Teknolojileri
5 Genomik analiz
6 Transkriptomik ve Teknolojileri
7 Transkriptomik analiz
8 Proteomik ve Teknolojileri
9 Proteomik analiz
10 Mirnomik
11 Metabolomik ve teknolojileri
12 Epigenomik
13 Metagenomik
14 Sistem biyolojisine giriş
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Omik teknolojileri ve büyük veri üretimi hakkında bilgi sahibi olma
2 Omik teknolojilerinden üretilen veriyi işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
3 Omik veri bütünleştirme ve hücre süreçleri hakkında sayısal verinin kullanılma tekniklerini kavrama
4 Omik veri ışığında sistem biyolojisi kavramının anlaşılması.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 10
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 70
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   80
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   20
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar