Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE KİMYASI-II İkinci Düzey ÇM 202 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Çevre Mühendisliğinin gerek duyduğu kimyasal kavramların, öğrenilmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Çevre Mühendisliği uygulamalarında ve araştırmalarında kullanılabilecek, daha çok Kimyanın temel kavramlarını Çevre Mühendisliği bakış açısıyla irdeleyen derstir.

Dersin İçeriği
1 İLETKENLİK
2 EKSTRAKSİYON
3 KİMYASAL DENGE
4 KİMYASAL DENGE
5 pH ve pOH
6 ASİDİTE VE ALKALİNİTE
7 ASİDİTE VE ALKALİNİTE
8 TAMPON ÇÖZELTİLER VE HİDROLİZ
9 SU SERTLİĞİ
10 SU SERTLİĞİ
11 ÇÖZÜNMÜŞ OKSİJEN VE BİYOLOJİK OKSİJEN İHTİYACI
12 KİMYASAL OKSİJEN İHTİYACI (KOİ)
13 KİMYASAL OKSİJEN İHTİYACI (KOİ)
14 KLOR KİMYASI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletkenlik, Ekstraksiyon Kavranlarının öğrenilmesi.
2 Kimyasal Denge Kavramının Öğrenilmesi.
3 pH, Asidite, Alkalinete kavramları ve Çevre Mühendisliği uygulamalarının öğrenilmesi.
4 Çevre Mühendisliği açısından önemli ve kirlilik parametreleri olan biyolojik ve kimyasal oksijen kavramlarının örenilmesi analiz ve hesaplamaları hakkında fikir sahibi olma.
5 Su serliği kavramının öğrenilmesi hesaplanması ve ölçülmesi hakkında fikir sahibi olma.
6 Klor kimyası ve sularda klorlama ile ilgili temel bilgi düzeyinin elde edilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sawyer, McCarty, Parkin, Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya, Nobel Yayınevi, 2013, İstanbul, 752s.
Yardımcı Kaynaklar Ahmet Samsunlu, Çevre Mühendisliği Kİmyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 396s. İbrahim Peker, Çevre Mühendisliği Kimyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007,240s.

Ders İle İlgili Dosyalar