Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE KİMYASI-II İkinci Düzey ÇM 202 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Çevre Mühendisliğinin gerek duyduğu kimyasal kavramların, öğrenilmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Çevre Mühendisliği uygulamalarında ve araştırmalarında kullanılabilecek, daha çok Kimyanın temel kavramlarını Çevre Mühendisliği bakış açısıyla irdeleyen derstir.

Dersin İçeriği
1 İLETKENLİK
2 EKSTRAKSİYON
3 KİMYASAL DENGE
4 KİMYASAL DENGE
5 pH ve pOH
6 ASİDİTE VE ALKALİNİTE
7 ASİDİTE VE ALKALİNİTE
8 TAMPON ÇÖZELTİLER VE HİDROLİZ
9 SU SERTLİĞİ
10 SU SERTLİĞİ
11 ÇÖZÜNMÜŞ OKSİJEN VE BİYOLOJİK OKSİJEN İHTİYACI
12 KİMYASAL OKSİJEN İHTİYACI (KOİ)
13 KİMYASAL OKSİJEN İHTİYACI (KOİ)
14 KLOR KİMYASI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletkenlik, Ekstraksiyon Kavranlarının öğrenilmesi.
2 Kimyasal Denge Kavramının Öğrenilmesi.
3 pH, Asidite, Alkalinete kavramları ve Çevre Mühendisliği uygulamalarının öğrenilmesi.
4 Çevre Mühendisliği açısından önemli ve kirlilik parametreleri olan biyolojik ve kimyasal oksijen kavramlarının örenilmesi analiz ve hesaplamaları hakkında fikir sahibi olma.
5 Su serliği kavramının öğrenilmesi hesaplanması ve ölçülmesi hakkında fikir sahibi olma.
6 Klor kimyası ve sularda klorlama ile ilgili temel bilgi düzeyinin elde edilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sawyer, McCarty, Parkin, Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya, Nobel Yayınevi, 2013, İstanbul, 752s.
Yardımcı Kaynaklar Ahmet Samsunlu, Çevre Mühendisliği Kİmyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 396s. İbrahim Peker, Çevre Mühendisliği Kimyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007,240s.

Ders İle İlgili Dosyalar