Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
QUALITY AND ACCREDITATION IN HEALTH First cycle SEC 217 3 3.00 3.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities None
Language of instruction Turkish
Coordinator Prof. Dr. Demet Ünalan
Lecturer(s) Prof. Dr. Demet Ünalan
Teaching assitant(s) None
Mode of delivery Online
Course objective It is aimed that students will be able to know and use the concepts, methods and tools of quality improvement in health services.
Course description To learn about quality, continuous improvement (kaizen) and accreditation in order to provide health services in line with national and international standards.

Course contents
1 1- Quality Concept in Healthcare
2 2- Customer Satisfaction in Health Institutions
3 3- Customer Satisfaction in Health Institutions
4 4- Measurement of quality in healthcare
5 - Teamwork in Quality Improvement 6
6 - Kaizen
7 7- Kaizen
8 8- Midterm exam
9 9- Tools for Quality Improvement
10 10- Accreditation in Healthcare
11 11- Certification and Quality Awards
12 12- Patient Safety
13 13- Patient Safety
14 14- Leadership
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 1- Defines the concepts related to quality and quality management ess
2 2- explains the quality management proc
3 3- explains the purposes, benefits and functioning of the quality circle
4 4- Explains the steps to create policies and procedures
5 5- explains the quality management systems and standards
6 6- Discusses the features of total quality management
7 7- Discusses the basic principles of total quality management
8 8- Explain continuous quality improvement tools and techniques
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 2 28
Study hours out of classroom (study before and after the class) 14 1 14
Homework 0 0 0
Presentation / seminar 0 0 0
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 1 10 10
Midterm exams 1 1 1
Project (term paper) 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 1 10 10
Final exam 1 1 1
Research 0 0 0
Total work load     64
ECTS     3.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook
Additional references

Files related to the course unit