Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜKETİCİ DAVRANIŞI Üçüncü Düzey İŞL 537 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUNUS DURSUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS DURSUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,öğrencilerin derse katılımını sağlamak için sınıf içi tartışmalar, yapılacaktır
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar.
Dersin Tanımı Bu ders, tüketici davranışı ile ilgili temel nitelikteki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri öğrenciye sunmaktadır. Derste,ailelerin yanı sıra, bireylerin satın alma kararlarını nasıl bir süreçten geçerek aldıkları üzerinde durulacaktır. Ayrıca,firmaların tüketicilere yönelik uygulamalarına da geniş yer verilecektir.

Dersin İçeriği
1 I. Hafta: Tüketici Davranışına Giriş
2 II. Hafta: Tüketici Davranışı ve Pazarlama İlişkisi
3 III: Hafta:Tüketici Satın Alma Karar Süreci
4 IV. Hafta:Tüketici Satın Alma Karar Süreci
5 V. Hafta: Algılama
6 VI. Hafta: Öğrenme
7 VII. Hafta:Motivasyon
8 VIII. Hafta: Ara Sınav
9 XI. Hafta: Tutumlar
10 X. Hafta: Benlik ve Kişilik
11 XI. Hafta: Değerler, Yaşam Biçimi ve Kültür
12 XII. Hafta: Referans Grupları
13 XIII. Hafta: Aile
14 XIV. Hafta:Örnek Olay İncelemesi
15 XV. Hafta: Final Sınavları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tüketiciyi ve tüketici araştırmalarına ilişkin değişik bakış açılarını tanımlayabileceklerdir. (nicel/nitel).
2 Tüketici tutumlarına ilişkin faktörleri analiz edebileceklerdir.
3 Tüketimde algılama sürecini ve tüketicilerin öğrenme sürecini açıklayabileceklerdir.
4 Tüketimin kimlikle olan bağlantısını ve tüketicilerin ihtiyaçlarını, arzularını değişik motivasyon modellerini inceleyerek değerlendirebileceklerdir.
5 Reklam/promosyon gibi pazarlama araçlarını açıklayabileceklerdir.
6 Tüketicilerin karar verme süreçlerini yorumlayabileceklerdir.
7 Mağaza atmosferinin tüketiciler üzerindeki etkisini ve alışveriş sonrası tüketici davranışlarını inceleyebileceklerdir.
8 Tüketiciler üzerinde referans grupların etkisini ve sosyal sınıflandırma ve alt-kültürleri ve kültür oluşum araçlarını ve kültürün tüketiciler üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Genişletilmiş 5. Baskı, Seçkin yayıncılık,2013.
Yardımcı Kaynaklar Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış, Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar