Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİNDE PROJE HAZIRLAMA TEKNİĞİ VE YÖNETİMİ Birinci Düzey BSM520 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HASAN ALİ İRİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. HASAN ALİ İRİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Tarımsal yapılar ve sulama ile tarım makinaları teknolojileri konularında bölgesel, ulusal ve uluslararası alanda mevcut problemler veya ilerde ortaya çıkabilecek olası problemlerin neler olabileceği ve bu sorunların çözümü konusunda bilimsel olarak nasıl bir yaklaşım sergilenmesi ve çözüm önerisinin sunulması gerektiği konusunun uygulamalı olarak ortaya konulması.
Dersin Tanımı Biyosistem Mühendisliği alanında; proje konularının belirlenmesi ve seçimi, problemler üzerine odaklanma, problem çözümü için tasarım kurma, veri toplama ve verileri çözümleme, bulguları yorumlama ve sonuca bağlama.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırma nedir ve bu konudaki farklı yaklaşımlar
2 Bilimsel araştırma nedir ve bu konudaki farklı yaklaşımlar
3 Biyosistem mühendisliğinde mevcut ve/veya olası proje konuları
4 Proje konusu seçimine etkili faktörler ve bunların diğer disiplinlerle olan olası bağlantıları
5 Problem üzerine odaklanma
6 Tasarım ve planlama konusunda dikkat edilecek hususlar (özgün değer, yaygın etki, yöntem ve yapılabilirlik düzeylerinin arttırılması)
7 Veri toplama ve verileri çözümleme
8 Bulguları yorumlama ve sonuca bağlama
9 Proje hazırlama süreci ve uygulama aşamasında yönetim
10 Rapor/sunum hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar
11 Biyosistem mühendisiliğinde örnek bir konun seçilmesi ve bu konu üzerinde proje hazırlama ve yönetiminin uygulamalı olarak gösterilmesi
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
2 Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
3 Alanı ile ilgili ileri düzey çalışmalar yürütebilme.
4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
5 Alanındaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Proje Hazırlama Tekniği Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar