Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÜS BİTKİLERİ I Birinci Düzey BB333 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Modern toplumda gittikçe önem artan çim konusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini arttırmak ve yaygın sorunlar konusunda yorum yapabilecek birikim kazandırmaktır
Dersin Tanımı Çim türleri ve özellikleri, kültürel işlemleri konusunda bilgiler verilecektir

Dersin İçeriği
1 Çim kültürü, gereksinimi, kullanım alanları ve temel tanımlamalar
2 Çim bitkilerinin morfolojik özellikleri
3 Çim türlerinin adaptasyon açısından sınıflaması ve serin iklim çim türleri
4 Sıcak iklim çim türleri
5 Çim bitkileri ekolojisi: ışık, ışığa tolerans açısından varyasyon, etkileri
6 Çim bitkileri ekolojisi: yüksek ve düşük sıcaklık, sıcağa tolerans açısından varyasyon ve etkileri
7 dormansi, termoperiyodizm ve verelizasyon
8 Ara sınav
9 Sulama, kuraklığa tolerans açısından varyasyon, su birikintileri, rüzgar
10 Çimi etkileyen toprak kaynaklı ekolojik faktörler: fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler
11 Kültürel işlemler: alan hazırlığı ve ekim, tohumlarrın özellikleri ve karışımlar
12 Gübreleme, mevsimlerin gübreleme programına etkisi
13 Yabancı ot kontrolü, sulama ve biçme, kumlama, silindirmeleme, üstten ekim
14 hastalık ve zararlıları
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler çim kullanım alanları, yararları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
2 Çimlerin morfolojik özellikleri hakkında bilgilendirilecektir
3 Çim türleri, özellikleri, adaptasyon kuşağına ve kullanım amacına göre çim seçimi konusunda bilgi sahibi olacaklardır
4 Çimi etkileyen ekolojik faktörler ve çim türlerinin bu faktörlere verdiği tepkiler konusunda bilgi sahibi olacaklardır
5 Çim bitkilerinde uygulanan kültürel işlemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır
6 Çimlerde yaygın görülen hastalık, zararlı ve fizyolojik sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11 Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12 Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 85
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çim Alanları Yapım ve Bakım Tekniği Prof. Dr. Esvet Açıkgöz Çevre Peyzaj Mimarlığı Yayınlar
Yardımcı Kaynaklar Turfgrass Biology, Genetics and Breeding M. Casler, R. Duncan

Ders İle İlgili Dosyalar