Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİİL İNCELEMESİ Üçüncü Düzey İBR 408 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe ve İbranice
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin İbrani dilinin özelliklerine vakıf olması, dilin kendine özgü ifade şekillerinin kullanımını benimsemesi
Dersin Tanımı İbrani dilinin fiil yapısının kapsamlı bir şekilde incelenmesi

Dersin İçeriği
1 מרובעים (4 harfli fiillerin) fiillerin Piel ve Pual çatısında çekimlenmesi
2 מרובעים (4 harfli fiillerin) fiillerin Piel ve Pual çatısında çekimine ait alıştırmalar
3 ע"ו-ע"י (İkinci kök harfi Yud ve Vav olan) ve כפולים (Son iki harfi aynı olan) fiillerin Piel çatısında çekimlenmesi
4 ע"ו-ע"י (İkinci kök harfi Yud ve Vav olan) ve כפולים fiillerin Piel çatısında çekimlenmesine dair alıştırmalar
5 ל"ה /ל"ה (Üçüncü kök harfi Hey olan) fillerin Hitpael çatısında çekimlenme şekli
6 ל"ה /ל"ה (Üçüncü kök harfi Hey olan) fillerin Hitpael çatısında çekimlenmesine ait alıştırmalar
7 Salim fiillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenme şekilleri
8 Salim fiillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenmesine ait alıştırmalar
9 Ara Sınavı
10 ל"ה /ל"ה (Üçüncü kök harfi Hey olan) fillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenme şekli
11 ל"ה /ל"ה (Üçüncü kök harfi Hey olan) fillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenmesine ait alıştırmalar
12 פ"י (Birinci kök harfi Yud olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenme şekilleri
13 פ"י (Birinci kök harfi Yud olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenmesine ait alıştırmalar
14 פ"נ (Birinci kök harfi Nun olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenmesi
15 פ"נ (Birinci kök harfi Nun olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenmesine ait alıştırmalar
16 ע"ו-ע"י (İkinci kök harfi Yud ve Vav olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenmesi ve konuyla ilgili alıştırmalar
17 כפולים (Son iki harfi aynı olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatılarında çekimlenmesi ve alıştırmalar
18 Final Sınavı
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler İbranicenin kendine özgü fiil kalıplarını, fiil çatılarını ve onların çekimini kalıp ifadeleri öğreniyorlar
2 Fiillerin yapılarında kök harflerine göre değişimleri öğreniyorlar
3 Öğrenciler söz köklerini ve cümleleri tahlil ederek İbrani dili ile ilgili daha akademik bilgi ediniyorlar
4 Öğrenciler İbranice kendini daha edebi dilde ifade edebilmek için gerekli kelime ve ifadeleri öğreniyorlar
5 Öğrenciler farklı dil üslupları ile ilgili daha detaylı bilgi ediniyorlar
6 Öğrenciler İbranice kelime dağarcığını zenginleştiriyorlar
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2 Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3 Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4 Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6 Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7 Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8 Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9 Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 16 2 32
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 4 8
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 6 36
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı הדסה גרבון, תרגילי פועל לרמה ו, ירושלים, אקדמון: 2006
Yardımcı Kaynaklar נירה קידר, נטיות הפועל + תרגילים. תל-אביב, אלפא: 2007

Ders İle İlgili Dosyalar