Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESİN KİMYASI Birinci Düzey KİM 641 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK, Prof. Dr. İlhan Özer İLHAN, Prof. Dr. İsmail YILDIRIM, Prof. Dr. Emin SARIPINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere önemli besin grupları, bunların kimyasal yapısı, fiziksel özellikleri, hazırlanışları ve korunmaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Besin Elementleri,Karbonhidratların Yapısı (Monosakkaritler),Disakkaritler, Polisakkaritler,Monosakkaritlerin Özellikleri ve Reaksiyonları,Yağlar yapısı, özellikleri ve Yağ benzeri Maddeler,Proteinler yapısı ve özellikleri,Enzimler yapısı ve özellikler,Vitaminler yapısı ve özellikleri,Mineral Maddeler,Su ve Özellikleri,Alkoller, Alkaloidler yapısı ve özellikleri,Renk ve Tatlandırıcılar, Gıdalardaki Organik Asitler,Gıda Katkı Maddeleri, Gıdaları Saklama YöntemleriMaddelerinin, Gıdaları Saklama Yöntemlerinin incelenmesini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Besin Elementleri
2 Karbonhidratların Yapısı (Monosakkaritler)
3 Disakkaritler, Polisakkaritler
4 Monosakkaritlerin Özellikleri ve Reaksiyonları
5 Yağlar yapısı, özellikleri ve Yağ benzeri Maddeler
6 Proteinler yapısı ve özellikleri
7 ARA SINAV
8 Enzimler yapısı ve özellikleri
9 Vitaminler yapısı ve özellikleri
10 Mineral Maddeler
11 Su ve Özellikleri
12 Alkoller, Alkaloidler yapısı ve özellikleri
13 Renk ve Tatlandırıcılar, Gıdalardaki Organik Asitler
14 Gıda Katkı Maddeleri, Gıdaları Saklama Yöntemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Besin Bileşenleri hakkında bilgi edinir
2 Besin bileşenlerinin yapıları hakkında bilgi edinir
3 Besinlerin hazırlanması ve saklanması hakkında bilgi edinir
4 Gıda katkı maddeleri hakkında bilgi edinir
5 Gıda boyaları hakkında bilgi edinir
6 Besin maddelerinin sağlıkla ilişkisi konusunda bilgi edinilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 6 36
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 7 49
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof.Dr. Azmi Telefoncu, Besin Kimyası , 1993, İZMİR.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları, Prof. Dr.Mehmet Demirci, Yrd.Doç.Dr. Mehmet Alpaslan, Gıda Kimyası.

Ders İle İlgili Dosyalar