Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ALTERNATİF YEM BİTKİLERİ İkinci Düzey TAB 529 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Mahmut Kaplan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu derste dünyada yeni yeni yem bitkisi olarak kullanılmaya başlanan bitkiler anlatılacak, bu bitkilerin neden yem bitkisi olarak kullanıldığı ve hangi sorunu alanlarda kullanılabilecekleri, bu bitkilerin olumlu ve olumsuz özellikleri ile toprak ıslahı bakımından önemleri anlatılacaktır
Dersin Tanımı Dünyada yeni fark edilmeye başlanan ve üzerinde bilimsel çalışmalar yapılan alternatif yem kaynaklarının tanıtılması, tuzlu, kurak veya asidik gibi olumsuz özelliklere sahip ekolojilerde yetişebilecek dayanıklı yem kaynakları, bu gibi bitkilerin toprak ıslahında kullanımı, bu bitkilerin yem kaynağı olarak kullanılmasına gerekçe olan özellikleri, bu bitkilerin hayvan besleme bakımından zararlı yanları ve ülkemiz ekolojilerinde yetiştirilme olanakları gibi konulara yer verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Alternatif yem kaynakları ve alternatif yem kavramı
2 Amaranthaceae familyası ve Amaranthus türleri
3 Brassicaceae familyası ve Brassica türleri
4 Convolvuaceae familyası ve Convolvulus türleri
5 Plantaginaceae familyası ve Plantago türleri
6 Malvaceae familyası ve Malva türleri
7 Polgonaceae familyası ve Polygonum türleri
8 Hayvan pancarı (Beta vulgaris var. rapa)
9 Arıotu (Phacelia sp)
10 Chenopodiaceae familyası ve Atriplex türleri
11 Kochia ve Salsola türleri
12 Ağaçlar ve yapraklarının yem değerleri
13 Çalılar ve yem bitkisi olarak kullanılabilirlikleri
14 Diğer alternatif yem kaynakları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler baklagil ve buğdaygillerin dışındaki alternatif yem bitkilerini tanırlar ve önemini bilirler
2 Alternatif yem bitkisi türlerini teşhis eder avantaj ve dezavantajlarını tartışabilir
3 Alternatif yem bitkilerinin besleme değeri hakkında yorum yapabilir
4 Alternatif yem kaynaklarını değerlendirme tekniklerini bilir
5 Alternatif yemlerin ekolojisini ve yetiştiriciliğini bilir
6 Doğal vejetasyonlardaki yabani yem bitkisi türlerini tanır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2 Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3 Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7 Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9 Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10 Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12 Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 7 1 7
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 20 60
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 30
Kısa sınav 7 10
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özel hazırlanmış ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar