Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HELMİNT HASTALIKLARININ EPİDEMİYOLOJİSİ İkinci Düzey VPZ 628 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Helmint hastalıklarının yayılışı, hastalıkları etkileyen çevre faktörleri, bağışıklık ve parazit biyolojisi ile ilgili bilgi verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Helmint hastalıklarının yayılışı, hastalıkları etkileyen çevre faktörleri, bağışıklık ve parazit biyolojisi ile ilgili bilgi veren derstir.

Dersin İçeriği
1 Epidemiyoloji nedir?
2 Epidemiyoloji tanımında hangi koşullar dikkate alınmalıdır?
3 Trematodların genel özellikleri ve morfolojisi
4 Trematodların yaşam döngüsü ve patogenezi
5 Trematod hastalıklarının epidemiyolojisi
6 Trematod hastalıklarının epidemiyolojisi
7 Cestodların genel özellikleri ve morfolojisi
8 Cestodların yaşam döngüsü ve patogenezi
9 Cestod hastalıklarının epidemiyolojisi
10 Cestod hastalıklarının epidemiyolojisi
11 Cestod hastalıklarının epidemiyolojisi
12 Nematodların genel özellikleri ve morfolojisi
13 Nematodların yaşam döngüsü ve patogenezi
14 Nematod hastalıklarının epidemiyolojisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci helmint epidemiyolijisi kavramının anlamını açıklayabilecek hale gelir
2 Öğrenci epidemiyolojik araştırmalarda kullanılan teknikleri uygulayabilecek düzeye gelir.
3 Öğrenci ekolojik ve epidemiyolojik kritik verilerin analizini yaparak ve yorumlayabilecek düzeye gelir
4 Ögrenci parazitlerin kontrolü amacıyla kullanılan kemoterapi ve kemoproflaksinin rolü ve etkinliği üzerinde tartışabilecek hale gelir
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1 - Pullan RL, Sturrock HJ, Soares Magalhães RJ, Clements AC, Brooker SJ. Spatial parasite ecology and epidemiology: a review of methods and applications. Parasitology. 2012 Dec;139(14):1870-87. doi: 10.1017/S0031182012000698.Review 2 - Camp JW (2012) Introduction to the Special Issue on Epidemiology and Ecology of Parasitic Diseases. J Clin Exp Pathol S3:e001. doi:10.4172/2161-0681. S3-e001 3 - Johnson PT, Dobson A, Lafferty KD, Marcogliese DJ, Memmott J, Orlofske SA, Poulin R, Thieltges DW. (2010). When parasites become prey: ecological and epidemiological significance of eating parasites. Trends Ecol Evol.; 25(6):362-71. doi: 10.1016/j.tree.2010.01.005. Review. 4 - ARTOIS M, (!993). Epidemiology of contagious diseases, ecology of mammals, health, management and conservation biology: concluding remarksRev. sci. tech. Off. int. Epiz., 1993,12 (1), 203-218. 5 - KAUFMANN, J. (1996). Parasitic Infections of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland. 6 - PETERS, W., PASVOL, G. (2002). Tropikal Medicine and Parasitology. Mosby International Limited. China. 7 - SOULSBY, E. J. L., (1986). Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals. William Cloves Limited. Great Britain. 8 - SCHMIDT, G.D. (1985). Foundations of Parasitology. 9 - URGUHART, G.M., (1987) Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical, England
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar