Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA VE DİN Birinci Düzey RTS455 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. METİN EKEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, Öğrenci Sunumları
Dersin Amacı Medya ve Din ilişkisinde karşılaşılan problemlerin doğası hakkında farkındalık oluşturmak.
Dersin Tanımı Medya ve din ilişkisini inceleyen, bu ilişki neticesinde ortaya çıkan negatif ve pozitif yansımaları tartışmaya açan bir ders niteliğindedir.

Dersin İçeriği
1 Derse Giriş, Temel Kavramlar ve Beklentilerin Aktarımı
2 Modernite, Sekülerleşme ve Medya
3 Medyanın Doğası ve Özellikleri: Ontolojik ve Epistemolojik Belirlenimler
4 Medya ve Din ilişkisine Yönelik Temel Yaklaşımlar: Benzerlik, Farklılık
5 Medya ve Din ilişkisine Yönelik Temel Yaklaşımlar: Medyatikleşme, Eklemlenme
6 Medya ve Din İlişkisinin Tarihsel Süreci: Dünya
7 Medya ve Din ilişkisinin Tarihsel Süreci: Türkiye
8 Medya ve Din ilişkisinin Tarihsel Süreci: Türkiye II
9 Medyanın Din Bilgisi
10 Dijitalleşen Dünyada Medya ve Din
11 Medya ve Din İlişkisi Temel Sorunlar: Otorite
12 Medya ve Din ilişkisi Temel Sorunlar: Aidiyet ve Kimlik
13 Medya ve Din ilişkisi Temel Sorunlar: Cemaat /Topluluk I
14 Medya ve Din ilişkisi Temel Sorunlar: Cemaat /Topluluk II
15 Medya ve Din ilişkisi Temel Sorunlar: Cemaat /Topluluk III
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Medyanın doğası ve niteliklerini kavrar, medya ve din ilişkisini bu çerçevede yorumlar.
2 Medya ve Din ilişkisine yönelik temel kuramsal yaklaşımları anlar ve bunların pratik yansımalarını kavrar.
3 Medya ve Din ilişkisini dünya ve Türkiye ölçeğinde tartışır ve çeşitli karşılaştırmalar yapma becerisi kazanır.
4 Medya ve Din ilişkisinin Gazetecilik pratiğine yönelik yansımalarını kavrar.
5 Medya ve Din ilişkisini otorite, kimlik, topluluk gibi sosyolojik problemler çerçevesinde kavrar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Medya ve Din (Ed. Mete Çamdereli) Dijitalleşen Din (Ed. Mete Çamdereli)
Yardımcı Kaynaklar Metin EKEN. (2019). Modern Görsel Kültürde Online Din: M Nesli’nin Online İnanç Pratikleri Üzerine Bir İnceleme, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.

Ders İle İlgili Dosyalar