Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
INTRODUCTION TO ECONOMETRICS II Birinci Düzey C-İKT310 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri STAT I and STAT II
Eğitimin Dili İngilzce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. H. Mehmet Taşçı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı To deepen and broaden the students' knowledge and understanding of material needed for empirical quantitative analysis of micro and macro data relevant to their area. Also, to be able to carry out good quality applied econometric research with confidence;
Dersin Tanımı This is an introductionary course to econometric theory and, more speci cally, the analysis of the classical regression model with more than one explanatory variables. Topics cover Ordinary Least Square estimation using matrices, hypothesis testing, non-normality, multicollinearity, autocorrelation, and heteroscedasticity.

Dersin İçeriği
1 Multiple regression analysis: Gauss-Markov theorem, estimation of multiple regression model by using matrices.
2 Alternative Functional Forms of the Multiple Regression Model and Estimation.
3 The hypothesis testing pertaining to the model and its coefficients I (t and F-Tests)
4 The hypothesis testing pertaining to the model and its coefficients I (Variable Addition and Deletion Tests, Chow Test)
5 The use of dummy variables in classical regression model I and Computer Lab Applications.
6 The use of dummy variables in classical regression model II (Chow test with Dummy Variable(s))
7 MIDTERM EXAM
8 Violation of the assumptions of the multiple regression model: Multicollinearity
9 An Application on Multicollinearity in the Computer Lab
10 Heteroscedasticity 1
11 Heteroscedasticity 2 and Computer Lab Applications
12 Autocorrelation
13 Normality Tests
14 Computer Lab Applications
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 The students who succeeded in this course; Will be able to collect data related to social and economic topics.
2 Will be able to get raw data ready for statistical and econometric analysis.
3 Will be able to build econometric models that describe the data generating process behind data.
4 Will be able to interpret the results that are obtained through econometric analysis.
5 Will be able to conduct an independent empirical research project from start to finish.
6 Will be able to use an econometrics software (EViews) to make statistical and econometric analysis.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2 Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3 Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4 Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5 Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6 Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7 Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8 Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9 Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10 Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11 İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12 Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ekonometri (Recep Tarı; 2010), Temel Ekonometri (Gujarati; 2001 [çeviri])
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar