Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANTİK DÖNEM MİMARİSİ Birinci Düzey MİMS40 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ LEYLA KADERLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Erken Protogeometrik, Arkaik Klasik, Helenistik, Roma ve Bizans Sanat, Kültür ve Mimarisine kadar olan gelişim sürecleri, yapı türleri ve tipolojileri, mekan anlayışı, yapım sistemlerinin toplumsal yaşam ve kültür biçimleri bağlamında Ege, Akdeniz ve Anadolu Coğrafyası ve kültürü ile karşılaştırmalı olarak ele alınması.
Dersin Tanımı Yunan ve Roma ile Bizans Sanat ve Mimarlığının temel özelliklerinin biçim ve anlam ilişkisi bağlamında ele alınması.

Dersin İçeriği
1 ANTİK DÖNEM MİMARİSİNE GİRİŞ
2 ANITSAL MİMARİ GELİŞİMİ, ANTİK DÖNEM ANITSAL MİMARİ VE DÜZENLER
3 ANTİK DÖNEM MİMARİSİ III-ATİNA AKROPOLİSİ
4 ANTİK DÖNEM MİMARİSİ IV- ROMA MİMARİSİ, ROMA MİMARİSİNİN YAPI ÇEŞİTLERİ
5 ANTİK DÖNEM MİMARİSİ V- MALZEME VE YAPIM TEKNİKLERİ I
6 ANTİK DÖNEM MİMARİSİ VI- MALZEME VE YAPIM TEKNİKLERİ II, YAPI TAŞLARININ İŞLENMESİ
7 ANTİK DÖNEM MİMARİSİ VII- MALZEME VE YAPIM TEKNİKLERİ III, MALZEME ÇEŞİTLİLİĞİ
8 ANTİK DÖNEM MİMARİSİ VIII- MALZEME VE YAPIM TEKNİKLERİ IV, DUVAR ÖRGÜ SİSTEMLERİ
9 ANTİK DÖNEM MİMARİSİ IX TERMİNOLOJİ,YAPI ÇEŞİTLİLİĞİ, BÖLÜMLERİ, PLAN TİPOLOJİLERİ, İSİMLERİ
10 ANTİK YERLEŞİMLER, ÖDEV DEĞERLENDİRMELERİ,SUNUMLAR
11 ANTİK YERLEŞİMLER, ÖDEV DEĞERLENDİRMELERİ,SUNUMLAR
12 ANTİK YERLEŞİMLER, ÖDEV DEĞERLENDİRMELERİ, SUNUMLAR
13 ANTİK YERLEŞİMLER, ÖDEV DEĞERLENDİRMELERİ, SUNUMLAR
14 ANTİK YERLEŞİMLER, ÖDEV DEĞERLENDİRMELERİ, SUNUMLAR
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yunan Sanat ve Kültürün gelişim sürecine yön veren temel kavramların tanınması
2 Roma Sanatı ve Mimarisinin dönemlerin özellikleri, mekan tipolojilerine katkısı, mekan algısı ve kullanımının toplumsal kültürel boyutları üzerine düşünme,sonuç çıkarabilme,yorum yapabilme
3 Geç Anadolu Kültürlerinin günümüz tasarımlarına yansımaları, dönemlerinin mimari yapı ve mekan anlayışının gelişimi ve ışık tutan yönlerinin anlaşılması
4 Antik Dönem Mimarisinin geleceğe örnek oluşturan tekrarlanan mimari yansımaları, başlıca yapıtlar ve bunların özellikleri konusunda kültürlenme
5 Örnek Antik Dönem yerleşmelerinin incelenmesi ve bilgilenme
6 Yunan, Roma ve Bizans süsleme sanatlarında ve mimari tipolojileri biçim ve anlam ilişkisi,malzeme ve teknikler, simgesel nitelikler ve bunların mimariye etkileri konusunda kültürlenme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 9 1 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 6 24
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar E. Akurgal Anadolu Uygarlıkları; B. Mutlu, Mimarlık Tarihi ders notları; Y.Güngör, İlk Çağ Anadolu Medeniyetleri;W. Müller, G. Vogel, Mimarlık Atlası I. Aktüre, Anadolu''''da Bronz Çağı Kentleri;S. Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası; Anadolu Uygarlıkları Ansiklobedisi, ; A. Bonnard, Antik YunanUygarlığı

Ders İle İlgili Dosyalar