Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey GDM211 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KEVSER KARAMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Kevser Karaman
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör.Ahmet SAY
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Temel gıda maddeleri ve bileşenleri, çeşitli gıdaların üretim teknolojilerinin öğretilmesi
Dersin Tanımı Gıda bilimin temel ilkeleri, yiyecek ve içeceklerin sınıflandırılması, gıdaların genel özellikleri, gıdaların kimyasal kompozisyonu, gıdaların fiziksel özellikleri, gıdaların mikrobiyolojik özellikleri, mamül gıda maddelerinin gördüğü işlemler, gıda hazırlanmasında kullanılan yardımcı maddeler, katkı maddeleri

Dersin İçeriği
1 Gıda Teknolojisinin tanımı ve önemi
2 Karbonhidratlar
3 Proteinler ve enzimler
4 Yağlar
5 Vitamin ve mineraller
6 Doğal renk maddeleri
7 Gıda katkı maddeleri
8 Ara Sınav
9 Hububat Teknolojisi
10 Et teknolojiisi
11 Süt teknolojisi
12 Meyve sebze teknolojisi
13 Yemeklik yağ teknolojisi
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gıda teknolojisinde kullanılan kavramlar ile ilgili bilgi sahibi olur.
2 Gıdaların kalitesini ve kaliteye etkili parametreleri değerlendirme becerisi kazanır
3 Üretim teknikleri ve kalite kontrolü ilişkisinin öğrenir
4 Gıdalardaki temel bileşenleri öğrenir.
5 Gıdalardaki bozulma reaksiyonlarını kavrar.
6 Hasat sonrası ürünlerinin işlenmiş gıdaya dönüşüm sürecini kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı B. Cemeroğlu, “Meyve ve Sebze Teknolojisi I-II”, Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları, Ankara, 2004.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar