Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL İŞLETME Üçüncü Düzey REH213.9 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERŞAN YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
Dersin Amacı İşletmecilikle ilgili temel kavram ve bilgilerle, yönetim kavram ve uygulamasının verilmesi, aralarındaki ilişkiyi ortaya koyabilme, güncel iş yaşamı ile öğrenilen kavramlar arasındaki ilişkiyi görme.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında, temel işletmecilik kavramları, işletmenin amaçları ve sınıflandırılması, işletmenin kuruluşu ve işletme fonksiyonları konuları ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 İşletme ve İşletme Yönetimi
2 İşletme Çeşitleri
3 Hukuki Açıdan İşletme Çeşitleri
4 İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
5 İşletme Büyüklüğü
6 İşletmenin Kuruluş Yerinin Seçimi
7 Yönetim Fonksiyonu
8 Ara Sınav
9 Üretim Fonksiyonu
10 Pazarlama Fonksiyonu
11 Finans Fonksiyonu
12 İnsan Kaynakları Fonksiyonu
13 Halkla İlişkiler Fonksiyonu
14 Araştırma Ve Geliştirme (Ar-Ge) Fonksiyonu
15 Uluslararası İşletmecilik
16 Dönem Sonu Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel işletme kavramları, işletme türleri ve işletme fonksiyonları öğrenilmiş olacaktır.
2 İşletme çevresi öğrenilecektir.
3 İşletme fonksiyonlarına giriş yapılacaktır.
4 İşletmede üretim fonksiyonu öğrenilecektir.
5 İşletmede yönetim fonksiyonu öğrenilecektir.
6 İşletmede pazarlama fonksiyonu öğrenilecektir.
7 İşletmede muhasebe-finans fonksiyonu öğrenilecektir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2 Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3 Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4 Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6 En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Muazzez Babacan (2013). İlkeler ve İşlevlerle İşletme, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Erdal Ünsalan, Bülent Şimşeker, İşletme Yönetimi I-II, Detay Yayıncılık, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar