Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANATSAL ÜRETİM YÖNTEMLERİ-I İkinci Düzey SER 305.2 5 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri SER202-SERAMİK ATÖLYE-IV
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli TEORİK/UYGULAMA (Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir. Süreç takibi ve haftalık çalışmalar gerektirdiğinden devam zorunluluğu vardır. Devam muafiyeti olanlar da her hafta işlenen konu ve süreç değerlendirmesine tabi olacakları için ders sorumluluklarını (proje ilerlemesi) ders sorumlusu ile koordineli olarak sürdürmeleri gerekmektedir.)
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin kendi sanatsal dil ve kimliklerini oluşturmalarına yönelik farkındalık geliştirmelerini sağlamak, sunum ve temsil araçlarını etkin biçimde kullanmalarını desteklemektir. Dijital ve fiziksel üretim araçlarıyla çağdaş sunum yöntemlerini tanıyan öğrenciler, bireysel sanatçı kimliğini sistemli biçimde ifade etme becerisi kazanırlar.
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilerin sanatçı kimliğini yapılandırma sürecine odaklanan uygulamalı bir atölye çalışmasıdır. Öğrencilerden, kişisel yaratım süreçlerini belgelemeleri, dijital ve fiziksel ortamlarda portfolyo oluşturmaları, sanatçı metni, sanatçı güncesi, ilham panosu ve kişisel logo gibi sunum bileşenlerini geliştirmeleri beklenir. Dersin sonunda, bu üretimlerin yer aldığı kapsamlı bir sanatçı dosyası oluşturularak sunulur.

Dersin İçeriği
1 GİRİŞ, SANATÇI KİMLİĞİ OLUŞTURMA HK. BİLGİLENDİRME - Sanatçı kimliği oluşturma ve dijital ortamda yeni nesil portfolyo oluşturma üzerine bilgilendirme.
2 GİRİŞ, SANATÇI KİMLİĞİ OLUŞTURMA HK. BİLGİLENDİRME - Sanatçı metni (Artist statement), sanatçı güncesi (Artist book), ilham panosu (mood board), logo- imza hazırlığı üzerine bilgilendirme.
3 RAPOR KONUSU BELİRLEME, İLHAM PANOSU HAZIRLAMA - İzlemekten zevk aldıkları ve almadıkları sanat eserleri ve sanatçılar üzerine tartışma, bu eser ve sanatçıların sanatçı metinlerinin araştırılarak detaylı incelenmesi üzerine rapor ödevi konusunun belirlenmesi ve rapordan beklenenlerin bildirilmesi.
4 RAPOR KONUSU BELİRLEME, İLHAM PANOSU HAZIRLAMA - İlham panosu (mood board) oluşturmak üzere renk skalası ve temanın belirlenmesi. Çalışmalara başlanması.
5 RAPOR KONUSU BELİRLEME, İLHAM PANOSU HAZIRLAMA - İlham panosu (mood board) çalışmalarına devam edilmesi. Tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
6 SANATÇI GÜNCESİ HAZIRLAMA VE TESLİMLER - Sanatçı güncesi (Artist book) oluşturma üzerine çalışmalara başlanması, tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
7 SANATÇI GÜNCESİ HAZIRLAMA VE TESLİMLER - Sanatçı güncesi (Artist book) oluşturma üzerine çalışmalara devam edilmesi, tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
8 VİZE HAFTASI - Verilmiş olan raporların teslimi ve kısa sunumları. İlham panosu taslağının teslimi, sanatçı güncesi ön değerlendirmesi
9 SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Sanatçı metni (Artist statement) oluşturma üzerine çalışmalara başlanması, taslak oluşturma
10 SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Tasarımlara dair tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
11 SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Sanatçı metni (Artist statement) oluşturma üzerine çalışmalara devam edilmesi, tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
12 SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Sanatçı kimliği üzerinden logo-imza çalışmaları. Fiziksel ortamda deneme ve öneriler. Dijital ortama taşınması.
13 SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Seçilen örnek eserlerin fotoğraflanması, arka plan önerileri, künye hazırlama hakkında bilgilendirme.
14 SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Seçilen örnek eserlerin fotoğraflanması, künye hazırlamanın tamamlanması ve sosyal medya oluşturma, dönem sonu sunum hazırlıklarının tamamlanması.
15 FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, komisyon değerlendirmesi. Rapor, ilham panosu, sanatçı güncesi ve sanatçı metni içeren dosya teslimi.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanatçı kimliğini oluşturmaya yönelik kavramsal ve görsel araçları kullanır.
2 Sanatçı metni, ilham panosu, sanatçı güncesi gibi kişisel anlatım araçlarını üretir.
3 Farklı sunum ortamlarına uygun portfolyo, logo ve imza tasarımları geliştirir.
4 Sanat eserlerini belgeler, künye oluşturur ve dijital platformlarda sunuma hazır hale getirir.
5 Kendi üretim sürecini ifade edebilme ve sözlü sunum yapabilme becerisi kazanır.
6 Akran değerlendirmesi ve geri bildirimlerle üretim sürecini geliştirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     170
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar