Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSİMSİZ SÖZLEŞMELER İkinci Düzey HKÖ 524 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. İsmail Kayar
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlisi Özgün Karaahmetoğlu ve Aydın Alber Yüce
Dersin Veriliş Şekli Örgün Eğitim
Dersin Amacı Türk Şirketler Hukuku'nun ana hatları, ilke ve özellikleri ile kollektif, komandit, anonim ve limited şirketleri hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Şirketler hukukukunda uygulamada en çok karşılaşılan sorunların teorik bilgiyle harmanlanması ve pekiştirilmesi için bu ders açılmıştır.

Dersin İçeriği
1 Anonim şirketin hukuki ve iktisadi önemi; anonim şirketin tanımı ve unsurları
2 Anonim şirkette payın devri
3 Anonim şirket pay senetleri
4 Anonim şirket pay sahibinin hakları, borç ve yükümlülükleri
5 Anonim şirket esas sermayesinin artırılması ve azaltılması
6 Anonim şirketlerde denetim
7 Anonim şirket yönetim kurulu üyelerinin hakları, borçları ve sorumluluğu
8 Anonim şirket genel kurul kararlarının hükümsüzlüğü
9 Anonim şirket ana sözleşmesi
10 Anonim şirket ana sözleşmesi
11 Anonim şirketin organları ve organlar arası ilişkiler
12 Anonim şirketin kuruluş işlemleri
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Şirketler Hukuku'nun ana hatları, ilke ve özellikleri ile kollektif, komandit, anonim ve limited şirketleri hakkında bilgi vermektir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İsmail Kayar, Şirketler Hukuku; Poroy/Tekinalp/Çamoğlu, Ortaklıklar Hukuku
Yardımcı Kaynaklar TTK

Ders İle İlgili Dosyalar