Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANALİTİK PRENSİPLER VE ANALİZE GİRİŞ Üçüncü Düzey ALA 532 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Derste;temel analitik prensiplerin anlaşılması ve analiz temel basamaklarının anlanması ve kurgulanmasının öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Temel analitik prensipler, istatistiksel analiz, sonuçların değerlendirilmesi ve verilmesi

Dersin İçeriği
1 Analitik kimyanın temel kavramları
2 Analizde metot seçimi
3 Enstrümental metotlar için kalibrasyon ve kalibrasyon doğrularının türetilmesi
4 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve istatistiksel analiz
5 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, istatistiksel analiz ve analiz sonuçlarının verilmesi
6 Kromatografinin temel prensipleri
7 Ara sınav
8 Öğrenci proje sunumları
9 Analizde kullanılan kimyasallar ve kimyasallarda bulunması gereken özellikler
10 Gravimetrik ve volumatrik analizin temel prensipleri ve karşılaşılan problemler
11 Spektroskopi ve uygulamaları
12 UV-Vis spektrokopisinin temel prensipleri ve karşılaşılan problemler
13 IR ve NMR spektroskopisinin temel prensipleri
14 Kütle spektroskopisinin temel prensipleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kalitatif ve kantitatif analizdeki temel prensiplerin kavranması
2 Analizlerde kullanılan kimyasallar, tehlike düzeyleri ve bulunması gereken özelliklerinin öğrenilmesi
3 Spektroskopinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
4 Kalibrasyon doğrularının türetilmesi ve analizin validasyon parametrelerinin öğrenilmesi
5 Enstrümental analiz cihazlarının temel prensipleri
6 Enstrümental analiz cihazlarının uygulamaları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 3 33
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Analitik Kimya 1, Skoog, West, Holler, Çeviri ed. Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu, Bilim Yayıncılık, Ankara, 1996
Yardımcı Kaynaklar Pharmaceutical Drug Analysis, Ashustos Kar, 2005

Ders İle İlgili Dosyalar