Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SINIF İÇİ ARAŞTIRMA İkinci Düzey ELAN 558 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı,öğrencilerin sınıf içi etkinlik araştırması yapmaya hazırlamaktır. Üç amaç daha vardır: 1)profesyonel bir toplumun gelişmesini sağlamak, 2) güç ilişkilerini göstermek, 3)öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarını tanımalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilere sınıf içi etkinlik araştırmasını öğretecek, ve kendi araştırmalarında katılımcılarla birlikte araştırma yapma hakkında bilgi verecektir. Sınıf içi etkinliğin amaçları, pratiğin geliştirilmesi, pratiğin daha iyi anlaşılması ve pratiğin yapıldığı alanın daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve müfredatın incelenmesi.
2 Chapter 1: What is Action Research? Identify a topic for your Action Project.
3 Chapter 2: Getting Started. Write an effective title and research question for your Action Project.
4 Chapter 3: Reviewing Literature. Start collecting and reading articles relevant to your project.
5 Literature Review Exercise. Start writing Literature Review for your project.
6 Chapter 4: Planning Action. Decide on your data collection technique.
7 Chapter 5: Gathering Data. Start collecting data for your project.
8 Chapter 6: Analyzing Data. Choose appropriate data analysis method.
9 Chapter 7: Writing and reporting your action research. Start writing a report.
10 Proje için bir Powerpoint sunumu hazırlama.
11 Sınıf içi etkinlik araştırması projesi sunma.
12 Sınıf içi etkinlik araştırması projesi sunma.
13 Sınıf içi etkinlik araştırması projesi sunma.
14 Yarıyılın tekrarı.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sınıf içi araştırma tekniğini başka tekniklerle kıyaslayabilme.
2 Sınıf içi araştırma sürecinin anahtar bileşenlerini, rolünü, ve ilkelerini tanıyabilme.
3 Sınıf içi araştırmadaki etik konuları tartışabilme.
4 Araştırılacak bir problem bulabilme.
5 Bilgi toplamada uygun metodu uygulayabilme.
6 Bilgiyi analiz edip yorumlayabilme.
7 Bilgiyi sunma metotlarını kıyaslayabilme.
8 Öğrencilerin ortak görüşe sahip oldukları bir konu hakkında bir proje hazırlayabilme.
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Koshy, V. (2005) Action Research for Improving Practice – A Practical Guide. London: Paul Chapman.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar