Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VERİ MADENCİLİĞİ İkinci Düzey YBS 505 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik temeller ve örneklerle sınıf dersleri, bir veri madenciliği paket programı üzerinde veri madenciliği uygulamaları
Dersin Amacı Temel veri madenciliği konseptini öğrenmek, sınıflandırma ve kümeleme gibi temel veri madenciliği görevlerinde uygulama geliştirerek geniş veri tabanlarında/ambarlarında bilgi keşfi yapabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Veri madenciliğinin tanımı, veri ambarları, uzaklık ve yakınlık ölçütleri, sınıflandırma algoritmaları, kümeleme algoritmaları ve birliktelik kuralı madenciliği konularını içerir.

Dersin İçeriği
1 Veri madenciliğine giriş, veri, veri kalitesi, veri hazırlama ve ön işleme, veri indirgeme, veriyi keşfetme
2 Benzerlik ve uzaklık ölçütleri
3 Veriyi keşfetmekte kullanılan teknikler
4 Sınıflandırma -Karar ağacı tabanlı yöntemler
5 Sınıflandırma -Bellek tabanlı yöntemler
6 Sınıflandırma -İstatistiksel sınıflandırma yöntemleri
7 Sınıflandırma -Yapay sinir ağları
8 Vize
9 Kümeleme -Hiyerarşik yöntemler
10 Kümeleme- Bölümlemeli yöntemler
11 Kümeleme-Yoğunluk tabanlı ve model tabanlı yöntemler
12 Birliktelik Kuralları
13 Paket program üzerinde örnek veri madenciliği uygulamaları
14 Web ve Metin Madenciliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Veri madenciliği ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
2 Büyük boyutlu veri kümeleri üzerinde uygun veri madenciliği görevini belirleyebilme ve tekniklerini uygulayabilme
3 Veri madenciliği sonuçlarını yorumlayabilme
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 15 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar