Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci Düzey FDB 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN vd.
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Araştırma sahasının gerektirdiği analiz, sentez ve değerlendirme becerilerini kazandırmak
Dersin Tanımı Araştırma sahasıyla ilgili bir konuyu akademik araştırmaların gerektirdiği derinlik ve genişliğe riayet ederek ele almak

Dersin İçeriği
1 Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
2 Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
3 Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
4 Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
5 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
6 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
7 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
8 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
9 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
10 İncelemenin kaleme alınması
11 İncelemenin kaleme alınması
12 İncelemenin kaleme alınması
13 İncelemenin kaleme alınması
14 İncelemenin kaleme alınması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma konusuyla ilgili kaynaklara ulaşma becerisi kazanır
2 Elde edilen kaynakları değerlendirebilir
3 Elde edilen verilerin tahlil ve değerlendirmesini yapabilir
4 Elde edilen neticelerin terkip edilebilir
5 Akademik araştırmaların gerektirdiği dili kullanabilir
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 6 84
Sunum / Seminer hazırlama 14 14 196
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 13 182
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 4 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     627
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 20
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   80
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   20
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır
Yardımcı Kaynaklar Antony Flew, Dosdoğru Düşünmenin Yolu

Ders İle İlgili Dosyalar