Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci Düzey FDB 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN vd.
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Araştırma sahasının gerektirdiği analiz, sentez ve değerlendirme becerilerini kazandırmak
Dersin Tanımı Araştırma sahasıyla ilgili bir konuyu akademik araştırmaların gerektirdiği derinlik ve genişliğe riayet ederek ele almak

Dersin İçeriği
1 Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
2 Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
3 Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
4 Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
5 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
6 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
7 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
8 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
9 Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
10 İncelemenin kaleme alınması
11 İncelemenin kaleme alınması
12 İncelemenin kaleme alınması
13 İncelemenin kaleme alınması
14 İncelemenin kaleme alınması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma konusuyla ilgili kaynaklara ulaşma becerisi kazanır
2 Elde edilen kaynakları değerlendirebilir
3 Elde edilen verilerin tahlil ve değerlendirmesini yapabilir
4 Elde edilen neticelerin terkip edilebilir
5 Akademik araştırmaların gerektirdiği dili kullanabilir
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 6 84
Sunum / Seminer hazırlama 14 14 196
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 13 182
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 4 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     627
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 20
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   80
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   20
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır
Yardımcı Kaynaklar Antony Flew, Dosdoğru Düşünmenin Yolu

Ders İle İlgili Dosyalar