Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSLAM FELSEFESİ KAYNAK METİNLER I İkinci Düzey FDB545 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SALİH YALIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SALİH YALIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Esranur ORAL
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin İslam Felsefesi ile ilgili metinleri okuyup, yorumlayabilmelerine kılavuzluk etmektir.
Dersin Tanımı Filozoflarımızın İslam Felsefesi ile ilgili metinlerinin okunup, tartışıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani(1)
2 Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani(2)
3 Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani(3)
4 Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani(4)
5 Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(1)
6 Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(2)
7 Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(3)
8 Ara Sınav
9 Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(4)
10 Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(5)
11 İbn Sina, Kitabu'l Hudud(1)
12 İbn Sina, Kitabu'l Hudud(2)
13 İbn Sina, Kitabu'l Hudud(3)
14 İbn Sina, Kitabu'l Hudud(4)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İslam Filozoflarının Eserlerini ve literatüre katkılarını bilir.
2 İslam Felsefesi ile ilgili seçme metinleri okuyup, yorumlayabilir.
3 İslam felsefesi alanı ile ilgili birincil ve ikincil kaynakları kullanabilir.
4 İslam felsefesi alanı ile ilgili bilimsel dil kullanma becerisini artırabilir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade İbn Sina, Kitabu'l Hudud
Yardımcı Kaynaklar Mahmut Kaya, İslam Filozoflarından Klasik Metinler, Klasik Yay. İstanbul 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar