Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMASÖTİK TEKNOLOJİ II İkinci Düzey FTE 302 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YEŞİM AKTAŞ, DOÇ. DR. ÇİĞDEM YÜCEL, DOÇ. DR. SEDAT ÜNAL, DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA EREN BÖNCÜ, DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÇELİK TEKELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatma ve tartışma
Dersin Amacı Kolloidal dispersiyonları, yarı katı preparatları, reolojiyi, yüzey aktiviteyi, transdermal ilaç taşıyıcı sistmeleri, aerosolleri kavrayabilme
Dersin Tanımı Kolloidal dispersiyonlar, yarı katı preparatlar, reoloji, yüzey aktivitesi, transdermal ilaç taşıyıcı sistmeler, aerosoller gibi Farmasötik Teknoloji konuları hakkında gerekli bilgiyi kazandıran teorik ders.

Dersin İçeriği
1 Yüzey ve yüzeylerarası olaylar
2 Kolloidal dispersiyonlar
3 Reoloji ve farmasötik uygulamaları
4 Süspansiyonlar
5 Süspansiyonlar
6 Emülsiyonlar
7 Merhemler, Jel, Krem
8 Yara örtüleri
9 Arasınav
10 Deriden absorbsiyon ve transdermal terapötik sistemler
11 Deriden absorbsiyon ve transdermal terapötik sistemler
12 Kozmetikler
13 Supozituvarlar
14 Ovül, intravajinal sistemler
15 Aerosoller
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kolloidal dispersiyonları, yarı katı preparatları, reolojiyi, yüzey aktiviteyi, transdermal ilaç taşıyıcı sistmeleri, aerosolleri kavrar.
2 Etkin madde ve dozaj şekillerinin formülasyonları ve hazırlama teknolojileri ile ilgili literatür tarar, yenilikleri izler.
3 İlaç şekillerinin laboratuvar, pilot ve endüstriyel üretimlerini, kalite kontrollerini, kalite güvence sistemlerini, iyi imalat uygulamalarını(GMP) ve stabilitelerini bilir.
4 Dünyadaki önemli sağlık otoritelerinin (FDA, EMA, ICH ve WHO) yayınladığı kılavuzları, resmi referans kitaplarını takip etme ve yorumlar.
5 Analitik düşünme yeteneği kazanır ve araştırma boyunca karşılaştığı sorunlar hakkında çözüm üretir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dersler faklı kaynaklardan oluşturulacak sunumlar ve notlarla sürdürülecek olup, ders kapsamında tek bir ders kitabı takip edilmeyecektir.
Yardımcı Kaynaklar Farmasötik Teknoloji- Temel Konular ve Dozaj Şekilleri, Ed. Ayla Z. Gursoy, Kontrollü salım sistemleri derneği yayını, Piksel Bilişim Matbaacılık Reklamcılık ve Filmcilik Hizmetleri Ltd. Şti., İstanbul, 2004. Martin, A., Physical Pharmacy, Lea&Febiger, Philadelphia, London, 1993. European Pharmacopeia, Council of Europe, Strasbourg, France. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000. The United States Pharmacopeia (USP 27, NF 22), The United States Pharmacopeial Convention, Inc., Rockville, ABD, 2004. Aulton M., Pharmaceutics-The Science and Dosage Form design, Churchill Livingstone, 1987. Data bases Physical Pharmacy: Physical Chemical Principles in the Pharmaceutical Sciences, Alfred N. Martin, Pilar Bustamante, A. H. C. Chun, Lippincott Williams & Wilkins; Philadelphia-London, 1993. Elektronik veri tabanları

Ders İle İlgili Dosyalar