Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN PSİKOLOJİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ İkinci Düzey FDB572 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Turçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim ve konuların karşılıklı tartışılması şeklinde
Dersin Amacı Din psikolojisinde karşılaşılan temel problemlerin neler olduğunu ortaya koymak ve bu problemlerin nasıl çözüleceği konusunda çözümler geliştirmek.
Dersin Tanımı Bu ders din psikolojisinde karşılaşılan problemlerin neler olduğunu tartışan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 "Ruh Bilimi" anlamında psikoloji kelimesi ile ilgili tartışmalar
2 "Din" kavramının tanımı konusunda karşılaşılan problemler
3 Yöntem konusunda karşılaşılan problemler
4 "Dindarlık" kavramı ile ilgili problemler
5 Din psikolojisinin alanı ve amacı konusundaki problemler
6 Din psikolojisinin kaynakları ile ilgili problemler
7 Din-Psikoloji çatışması ile ilgili problemler
8 İslam dünyasının neden bir insan psikolojisi anlayışı geliştiremediği ile ilgili problemler
9 Visa
10 Sonuçların yorumlanmasında objektiflik problemi
11 Araştırma sürecinde karşılaşılan problemler
12 Nicel araştırma problemleri
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci: Psikoloji kavramının anlamı ile ilgili tartışmaları bilir
2 Din kavramı ile ilgili tartışmaları bilir
3 Din Psikolojisinde kullanılan yöntemler konusunda karşılaşılan problemleri bilir
4 Objektiflik sorunu olduğunu bilir
5 Ampirik nicel çalışmalarda birtakım problemlerle karşılaşılacağını bilir
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Malik Babikir Bedri: Müslüman Psikologların Çakmazı. Hayati Hökelekli: DTürkiye'de Din Psikolojisi Çalışmalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Bazı Temel Meseleler, Günümüz Din Bilimleri Araştırmaları ve Problemleri Sempozyumu, (Samsun, 27-30 Haziran 1989), 1989, s. 107-114 Erol Göka; İslam Dünyası Neden Bir İnsan Psikolojisi Anlayışı Geliştiremedi? (Sunum)
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar