Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Birinci Düzey MB 102 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KASIM KARAMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KASIM KARAMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı u dersin amacı, içinde yaşadığı toplumdan bağımsız ele alınamayacak olan eğitimin sosyoloji disipliniyle olan ilişkisini göstermek; öğrencilerin temel sosyolojik kavramları tanımalarını sağlamak; eğitim alanına yansıyan sosyolojik problemlerin neler olduğu bilgisini vererek bu problemlere ne tür çözüm önerileri getirilebileceğini tartışmaktır.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Sosyolojinin temel kavramları:Toplum nedir?
2 sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay kavramları
3 sosyolojinin öncüleri ve eğitim görüşleri: İbn-i Haldun, A. Comte
4 sosyolojinin öncüleri ve eğitim görüşleri: K. Marx, E. Durkheim, M. Weber
5 Yöntem ve Teknikler
6 sosyolojik teoriler:çatışma kuramı, eleştirel teori,fenomenoloji ve etnometodoloji açısından eğitim;
7 Toplumsal süreçler:sosyalleşme ve eğitim
8 Toplumsal süreçler:sosyal tabakalaşma,sosyal hareketlilik ve eğitim
9 Arasınav
10 Toplumsal süreçler: sosyal değişme ve eğitim
11 Toplumsal kurumlar: Aile, din, ekonomi, siyaset ve eğitim
12 Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi: Ziya Gökalp ve Prens Sebahattin
13 Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişim:İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.
14 Kültür ve eğitim
15 Küreselleşme ve Eğitim
16 Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul.
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sosyoloji nedir? Temel kavramları tanımlayabilme.
2 Eğitim ve sosyolojisi ilişkisini açıklayabilme, Eğitim sosyolojisinin kurucularını ve temel görüşlerini kavrayabilme
3 Temel sosyolojik kuramları ve eğitimle ilişkisini kavrayabilme
4 Toplumsal tabakalaşma, toplumsal hareketlilik ve toplumsal değişme eğitim ilişkisini açıklayabilme.
5 Türkiye''''de eğitim sosyolojisinin gelişimi ve katkı sağlayan sosyologları ve görüşlerini kavrayabilme
6 Eğitim-kültür ilişkisini kurabilme
7 Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okulun toplumsal yapı içindeki yeri ve işlevlerini açıklayabilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Eğitim sosyolojisi ile ilgili tüm kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar