Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ GRAFİK TASARIM II Üçüncü Düzey GRF211 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersi mevcut değil. ÖĞRENCİNİN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖN ŞARTLAR İSE (HAZIR BULUNUŞLUK): Öğrencilerin aşağıda belirtilen konulara aşina olması beklenmektedir; • Sanat öğeleri ve Tasarım İlkeleri hakkında temel seviyede bilgi sahibi olması, • Temel seviyede PC veya MAC bilgisayar kullanımı, • Bir tasarım veya fotoğraf işleme programı kullanması (mecburi değil)
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KÜRŞAT SAVAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. ABDULHAMİT GÜMÜŞLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MEHMET EMİN AYKURT
Dersin Veriliş Şekli Ders yüz yüze işlenir. Ders işlenirken öğretim elemanı bilgisayarında eğitimi verilen yazılımı kullanır ve projeksiyonla perdeye yansıtır. Öğrenci de projeksiyonda izlediği işlemleri tekrarlar.
Dersin Amacı Dönem sonunda öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım programlarının türleri ve amacına göre kullanımları hakkında bilgi sahibi olmaları, dönem boyunca yapılacak uygulama çalışmaları ile temel seviyede ilgili programları kullanma becerilerinin kazandırılması, gerek bilgisayar destekli tasarım gerekse bilgisayar grafikleri ile ilgili kavramlar ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilere bilgisayar destekli tasarım (CAD) ile ilgili teorik bilgileri ve çeşitli tasarım yazılımları ve bu yazılımlara ait araçların kullanımları hakkında bilgi vermeyi amaçlar. Tasarım yazılımlarının temel kullanımları uygulamalı olarak gösterilmektedir. Bu programlar; Adobe Photoshop, ve Adobe Illustrator''dur.

Dersin İçeriği
1 Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator yazılımlarının karşılaştırmalı tanıtımları. Yazılımların tasarım araç ve yöntemleri ile ilgili sunum. Adobe Photoshop yazılımının eğitimine başlanması.
2 Adobe Photoshop yazılımı''''nda "Toolbar"da bulunan araçların uygulamalı tanıtımı. (Seçim araçları)
3 Adobe Photoshop yazılımı''''nda "Toolbar"da bulunan araçların uygulamalı tanıtımı. (Renklendirme ve manipülasyon araçları)
4 Adobe Photoshop yazılımı''''nda "Toolbar"da bulunan araçların uygulamalı tanıtımı. (Vektörel araçlar ve gezinme araçları)
5 Adobe Photoshop yazılımı''''nda "Image" menüsünün uygulamalı tanıtımı.
6 Adobe Photoshop yazılımı''''nda diğer menülerin uygulamalı tanıtımı.
7 Adobe Photoshop yazılımı''''nda filtrelerin uygulamalı tanıtımı.
8 Vize sınavı: Vize sınavına kadar yapılan tüm ödevlerin ve vize ödevlerinin teslimi.
9 Adobe Illustrator yazılımı''''nda "Toolbar"da bulunan araçların uygulamalı tanıtımı. (Seçim araçları ve çizim araçları)
10 Adobe Illustrator yazılımı''''nda "Toolbar"da bulunan araçların uygulamalı tanıtımı. (Çizim araçları devam ve düzenleme araçları)
11 Adobe Illustrator yazılımı''''nda "Toolbar"da bulunan araçların uygulamalı tanıtımı. (Diğer araçlar)
12 Adobe Illustrator yazılımı''''nda "Type" menüsünün uygulamalı tanıtımı.
13 Adobe Illustrator yazılımı''''nda diğer menülerin uygulamalı tanıtımı.
14 Adobe Illustrator yazılımı''''nda diğer "Window" menüsü altındaki pencerelerin uygulamalı tanıtımı.
15 Final sınavı: Vize sınavından final sınavına kadar yapılan tüm ödevlerin ve final ödevlerinin teslimi.
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dönem sonunda öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım programlarının türleri ve amacına göre kullanımları hakkında bilgi sahibi olmaları,
2 Öğrencilerin dönem boyunca yapılacak uygulama çalışmaları ile orta seviyede ilgili programları kullanma becerilerinin kazandırılması
3 Öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım ilgili kavramlar ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmaları.
4 Öğrencilerin raster (bitmap) grafikler ile fotoğrafik görüntü işleme çalışmaları için orta seviyede uygulama becerisi kazanması
5 Öğrencilerin vektörel tasarım/çizim çalışmaları için orta seviyede uygulama becerisi kazanması
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5 - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11 - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15 - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dersin kitabı yoktur. İlgili Udemy kursları ve Youtube etkin bir kaynaktır.
Yardımcı Kaynaklar https://tutsplus.com/

Ders İle İlgili Dosyalar