Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMAKOLOJİDE İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Birinci Düzey VFT 646 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FERİDE KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik, laboratuvarda haftada 2 saat pratik
Dersin Amacı İleri deneysel Farmakolojiyi öğretmek
Dersin Tanımı İleri deneysel Farmakolojiyi öğretmek

Dersin İçeriği
1 İzole organ banyosu sisteminin temel ilkeleri, transducer, amplifikatör, stimülatör, başlıca gerim değişiklikleri ve kayıt yöntemleri
2 Kobay izole ileum ve trakea preparatları
3 Kobay izole safra kesesi ve Oddi sfinkteri
4 Sıçan izole uterus ve mide fundusu preparatı
5 Sıçan izole aort preparatları-I
6 Sıçan izole aort preparatları-II
7 Sıçan izole aort preparatları-III
8 Sıçan izole frenik sinir-diyafram preparatı
9 Kobay izole atrium ve papiler kas preparatı
10 Sıçan izole vas deferens ve mesane preparatı
11 Sıçan anokoksigeus kası ve prostat preparatı
12 Diğer başlıca biyoessey organlar ve in vitro deneysel yöntemler
13 Konsantrasyon-etki ilişkisi ile ilgili izole organ deneyleri-I
14 Konsantrasyon-etki ilişkisi ile ilgili izole organ deneyleri-II
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tek başına, belli başlı izole organ preparatlarını hazırlayabilir
2 İzole organ banyosu sistemini kullanabilir
3 Elde ettiği verileri kayıt ve analiz edebilir
4 Tek başına, belli başlı izole organ preparatlarını hazırlayabilir
5 İzole organ banyosu sistemini kullanabilir
6 Elde ettiği verileri kayıt ve analiz edebilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2 Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3 Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4 Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5 Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7 Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8 Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9 Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10 Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11 Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12 Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13 Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14 Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15 Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18 Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19 Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. baskı, Pelikan Yay. Ltd. Şti., Ankara, 2009 (ISBN: 978-9944-119-73-3). - Goodman & Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, J.G. Hardman ve L.E. Limbird (editörler), onbirinci baskı, McGraw-Hill, New York, 2006. - Goodman & Gilman's Manual of Pharmacology and Therapeutics, L.L. Brunton, K.L. Parker (editörler), onbirinci baskı, McGraw-Hill, New York, 2008. - Basic & Clinical Pharmacology, B.G. Katzung (editör), dokuzuncu baskı, Appleton & Lange, Stamford, 2004. - Pharmacology, H.P. Rang, M.M. Dale, J. M. Ritter, R. J. Flower, G. Henderson (editörler), yedinci baskı, Churchill Livingstone, Elsevier, İspanya, 2011. - Melmon & Morelli's Clinical Pharmacology, S.G. Carruthers, B.B. Hoffman, K.L. Melmon, D.W. Nierenberg (editörler), dördüncü baskı, McGraw-Hill, New York, 2000. - Clinical Pharmacology, P.N. Bennett, M. J. Brown (editörler), dokuzuncu baskı, Churchill Livingstone, Elsevier, İspanya, 2003. - Pharmacology, G. M. Brenner, C. W. Stevens (editörler), üçüncü baskı, Saunders Elsevier, Çin, 2010. - Avery's Drug Treatment, T.M. Speight ve N.H.G. Holford (editörler), dördüncü baskı, Adis International, Auckland, 1997. - Drug Interactions Handbook, K.A. Bachman (editör), Lexi-Comp Inc., Hudson-Ohio, 2003. - BNF/TİK-5 Türkiye İlaç Kılavuzu-2007 Formüleri, S.Oğuz Kayaalp (ed.), Turgut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2007. - Netter's Illustrated Pharmacology, R.B. Baffa, Rawls S.M., Beyzarov E.P. (editörler), Icon Learning Systems, A.B.D., 2005. - Pharmacology, G.M. Brenner ve C. W. Stevens (editörler), üçüncü baskı, Saunders Elsevier, Philadelphia, A.B.D., 2010.
Yardımcı Kaynaklar ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Deney,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme

Ders İle İlgili Dosyalar