Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KALIP TASARIMI Birinci Düzey MM 325 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. DURMUŞ ODABAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. DURMUŞ ODABAŞ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Kalıp tasarımının temel esaslarını öğretmek
Dersin Tanımı Plastik malzemelerin şekillendirilmesinde uygulanan kalıplama tekniklerinin genel olarak öğrenilmesi.Dövme kalıplarının genel tasarım esaslarının kavranmasıKesme-delme kalıplarının tasarım esaslarının öğrenilmesi.Derin çekme kalıplarının tasarım ilkelerinin genel olarak kavranması.Kalıp tasarım ve imalatı hakkında genel bilgilerin kavranması

Dersin İçeriği
1 Genel Bilgiler.
2 Genel Bilgiler
3 Plastik Malzemelerin Şekillendirilmesi ve kalıp tasarımı.
4 Plastik Malzemelerin Şekillendirilmesi ve kalıp tasarımı.
5 Dövme-Basma kalıp tasarımı
6 Dövme-Basma kalıp tasarımı
7 Yıliçi sınavı
8 Kesme-delme kalıp tasarımı
9 Kesme-delme kalıp tasarımı
10 Kesme-delme kalıp tasarımı
11 Derin çekme kalıp tasarımı
12 Derin çekme kalıp tasarımı
13 Bükme kalıp tasarımı
14 Bükme kalıp tasarımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kalıpla imalat hakkında bilgi sahibi olur.
2 Kalıp tasarımının temel prensiplerini öğrenmek.
3 Bilgisayar destekli kalıp tasarım uygulamaları yapmak.
4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulamak
5 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlamak
6 Kesme-delme kalıp tasarımının öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Kalıp Tasarım Ders Notları (D. Odabaş)
Yardımcı Kaynaklar 1.F.W. Wilson, Fundamentals of Tool Design, SME, Prentice Hall, A.B.D. 2) 2.Turan Güneş, Pres İşleri Tekniği, Makine Mühendisleri Odası, Ankara 3.M. Emin Yurci, Kalıp İmalat esasları, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar