Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE I Birinci Düzey SBY 001 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Her hangi bir ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Mustafa Akgül
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf ortamında, Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin akademik amaçla girecekleri YDS gibi sınavlarda başarılı olmalarını sağlamak
Dersin Tanımı Dilbilgisi, Kelime haznesi, ve okuma becerilerine ağırlık veren bir ders.

Dersin İçeriği
1 Ingilizce tanımlıklar. Cümle Kalıpları
2 Şimdiki zaman ve geniş zaman
3 Dili geçmiş zaman ve hikayesi
4 Present perfect tense ve hikayesi
5 Past perfect tense ve hikayesi
6 Future perfect ve hikayesi
7 Yardımcı fiiller
8 Sıfatlar ve zarflar
9 Sıfat cümlecikleri
10 isim cümlecikleri
11 Zarf cümlecikleri
12 Mastarlar, fiilimsiler ve ortaclar
13 Cümle bağlayıcıları
14 Cümleciklerin indirgenmesi
15 Cümlelerde paralellik ve kuyruk soruları
16 Sınavlarda sık karşılaşılan sözcükler
17 İleri düzeyde kelime haznesi
18 Okuma teknikleri
19 Academik metinler
20 Gecmiş sınavlar arasından seçilmiş sorularla uygulama

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler sözlük kullanarak kendi akademik alanları ile ilgili metinleri okuyabilecekler
2 Gerektiği zaman kendi alanlarında akademik metinler yazabilecekler.
3 Academic amaçlı sınavlarda başarılı olacaklar
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Building Skills. Yazarı Cesur Öztürk
Yardımcı Kaynaklar Geçmiş yıllarda çıkmış olan sorular arasından seçilmiş sorularla uygulama

Ders İle İlgili Dosyalar