Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE RİSK VE KRİZ YÖNETİMİ Birinci Düzey HİT 324 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Halkla ilişkilerin önemli uygulama alanlarından olan kriz yönetimi kavramının teorik çerçevesini anlamlandırmak, kurumlarda krize yol açan etmenleri kavramak, kriz yönetim sürecini ve bu sireçte halkla ilişkilerin rolü üzerine bilgi sahibi olmak bu dersin amacıdır.
Dersin Tanımı Halkla İlişkiler açısından Kriz Yönetimi incelendiği bir derstir

Dersin İçeriği
1 Krizin kavramsal çerçevesi ve özellikleri
2 Krizi oluşturan kurum içi ve kurum dışı etkenler
3 Krizin şiddeti, evreleri ve türleri
4 Kriz yönetimi strateji ve modelleri
5 Kriz öncesi dönemde yönetim
6 Kriz öncesi dönemde yönetim
7 Kriz döneminde yönetim
8 Kriz sonrası dönemde yönetim
9 Kriz sonrası dönemde yönetim
10 Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler ilişkisi
11 Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler ilişkisi
12 Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
13 Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
14 Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
15 Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 kriz kavramının teorik çerçevesinin kavranmasını sağlar.
2 Kriz yönetimi strateji ve modelleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar
3 Kriz yönetimi süreçlerinin kavranmasını sağlar
4 Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin anlanmasını sağlar
5 Krizi oluşturan kurum içi ve kurum dışı etkenlerin bilinmesini sağlar
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aylin Pira; Çisil Sohodol -Kriz Yönetimi
Yardımcı Kaynaklar Kitap: Adnan Çelik- Kriz ve Stres Yönetimi Ali Şahin Örnek, Şule Aydın- Kriz ve Stres Yönetimi Hasan Tutar – Kriz ve Stres Yönetimi Norman R. Augustine – Kriz Yönetimi Richart Luecke – Kriz Yönetimi Haluk Sümer – Kriz Yönetimi Melek Vergiliel Tüz – Kriz Yönetimi Makale: Akdağ, Mustafa. “Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (2005): 1-21. Akdağ M., Arklan Ü., “Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi”, The Journal of Academic Social Science Studies, vol.6, pp.33-55, 2013 Akdağ M., Taşdemir E., “Krizden Çıkmanın Yolları: Etkin Bir Kriz İletişimi”, Selçuk İletişim Dergisi, cilt.4 (2), ss.141-157, 2006 Baran, Hitay. “İşletmelerde Kriz Yönetimi.” (2001) Demirtaş, Hasan. “Kriz yönetimi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 6.3 (2000): 353-373 Tağraf, Hasan, N. Talat Arslan, and İ. İ. B. F. Cumhuriyet Üniversitesi. “KRİZ OLUŞUM SÜRECİ VE KRİZ YÖNETİMİNDE PROAKTİF YAKLAŞIM.” (2003).

Ders İle İlgili Dosyalar