Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARAYOLU TEKNİĞİ Birinci Düzey HM 517 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ABDULLAH KARAAĞAÇ
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada 3 saat teorik temeller.
Dersin Amacı Bir yol projesinin nasıl hazırlanacağının öğretimi
Dersin Tanımı Yol yapımı için gerekli mühendislik ölçmelerin tanımlanması ve bir yol projesinin hazırlanması

Dersin İçeriği
1 Giriş ve karayolu elemanları ile ilgili genel tanımlamalar
2 Taşıt hareketleri ve karayolu trafiğinin genel özellikleri (Trafik akımı ve kapasite)
3 Yol geometrik standartlarının seçimi
4 Geçki araştırması ve tasarımı
5 Yatay kurplar ve birleştirme eğrileri
6 Yatay kurplar ve birleştirme eğrileri
7 Boy kesitlerin çıkartılması
8 Düşey kurplar ve kırmızı kot hesabı
9 Dever hesapları ve yol gabarisi
10 Enkesit hesapları
11 Hacim hesapları
12 Karayolu yapısı ve özellikleri ile ilgili genel bilgiler (Altyapı, üstyapı, üst yapıya gelen etkiler)
13 Brückner (Kitleler diyagramı) hesapları ve uygulamaları
14 Yol projelerinin değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Karayolu ile ilgili tanımları öğrenir.
2 Yol elemanları hakkında bilgi sahibi olur
3 Güzergah oluşturmayı ve hesaplamayı öğrenir.
4 Boykesit çizimini öğrenir
5 Enkesit çizimini öğrenir.
6 Kübaj hesabını yapabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 3 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Umar, F., Yayla N., 1997, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, İstanbul Yayla N., 2002, Birsen Yayınevi, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Ders Slaytları

Ders İle İlgili Dosyalar