Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ECZACILIKTA EKONOMİ VE MALİ UYGULAMALAR İkinci Düzey ALA 548 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BİRKAN SÖNMEZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA MERMERKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA MERMERKAYA
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve Uygulamalı
Dersin Amacı Ekonomi ve mali işler konusunda öğrencilere temel bilgilerin verilmesi
Dersin Tanımı Ekonomi ve mali uygulamalar

Dersin İçeriği
1 Ekonominin tanımı
2 Ekonominin tarihçesi
3 Ekonominin Temel İlkeleri
4 Eczane Ekonomileri ve kriz yönetimi
5 Eczane SGK ile olan işlemler
6 SGK''''ya karşı sorumluluklar
7 Muhasebeciler ve eczane çalışanlarına karşı sorumluluklar
8 Ara sınav
9 Eczane Maliye ile olan işlemler
10 Maliyeye karşı sorumluluklar
11 Beyannameler ve ödeme süreleri
12 Eczane ilaç karlılık hesapları
13 Muhasebe vergi ve iş yasaları
14 İlaç dışı ürünlerin karlılık hesapları
15 İlaç dışı ürünlerin karlılık hesapları
16 Final
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ekonominin içeriği
2 Ekonominin içeriği
3 Ekonominin içeriği
4 Eczanede yapılan mali uygulamaların öğrenilmesi
5 Eczanede yapılan mali uygulamaların öğrenilmesi
6 Eczanede yapılan mali uygulamaların öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 10 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Açık Öğretim Fakültesi Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Resmi gazete

Ders İle İlgili Dosyalar