Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PARENTERAL VE ENTERAL BESLENME Birinci Düzey BDY 509 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalında yüksek lisans öğrencisi olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMA ÇALAPKORUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yard. Doç. Dr. Neşe Kaya
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, tartışma, yorumlama
Dersin Amacı Temel beslenme prensipleri, beslenme müdahaleleri, besin öğesi gereksinimleri ve bunların metabolizmaya olan etkilerini, formulalar, içerikleri ve değerlendirme yöntemlerini öğretmek, benimsetmek
Dersin Tanımı Enteral ve parenteral beslenmenin; İlkeleri, uygulanması, besin öğesi gereksinimi, metabolik etkileri, kullanılan ürünler, bileşimleri, değerlendirme.

Dersin İçeriği
1 Enteral ve parenteral beslenmeye giriş
2 Hastaların beslenme durumlarının değerlendirilimesi
3 Beslenme durumunun değerlendirlimesinde kullanılan parametreler
4 Parenteral ve enteral beslenme yolları
5 Parenteral ve enteral beslenme süreleri
6 Parenteral beslenmede kullanılan ürünler ve özellikleri
7 ARA SINAV
8 Enteral beslenmede kullanılan ürünler ve özellikleri
9 Parenteral ve enteral beslenmede metabolik durum
10 Komplikasyonlar ve çözüm önerileri
11 Evde enteral beslenme
12 Evde parenteral beslenme
13 İzlem
14 FİNAL SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenciler; Enteral ve parenteral beslenme uygulanacak hastaların beslenme durumlarının değerlendirilmesi hakkında bilgi edinir. Enteral ve parenteral beslenme yöntemleri, gereksinmeler ve kullanılacak ürünler ile ilgili bilgi edinir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 1 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   10
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   70

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Skipper A:Diyetisyen El kitabı. Enteral ve Parenteral Nütrisyon (Çev Ed: Besler HT, İnanç N)TDD Yayını Nobel Tıp Kitabevi 2014
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar