Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜRESELLEŞME VE DİN Üçüncü Düzey FDB 630 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULVAHAP TAŞTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. M. Derviş Dereli
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze eğitim/Sunum, Seminer Hazırlama
Dersin Amacı Öğrencilerin küreselleşmenin ana temaları ve sorunları hakkında genel bir bakış açısı kazanmalarına sağlamak ve küreselleşme bağlamında ulus devlet, siyaset, dini kurumlar ve dine ilişkin yaklaşımlara dair bakış açısı geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Küreselleşme yaklaşımının niteliği ve temellendirilmesi konusunda genel bilgiye sahip olur. Küreselleşmenin ulus devlet, siyaset, dini kurumlar, din ve dindarlık üzerine etkilerinin eleştirel değerlendirmesini yapabilir.

Dersin İçeriği
1 Küreselleşme Olgusu
2 Küreselleşme, Din ve Ulus Devlet
3 Küreselleşmenin İnsanı Boyutları
4 Küreselleşme ve Ulus Devletin yapısı
5 Küreselleşme ve geleneksel dinin geleceği
6 Küreselleşme ve Dindarlıklar
7 Küreselleşmenin Din üzerindeki etkileri
8 Küresel Kültürün dört yüzü
9 Küreselleşme, din ve siyaset
10 Küreselleşme ve dini kurumlar
11 Din ve Küresel Alan
12 Küresel çağda dinin formları
13 Küreselleşme ve Kolektif kimlikler
14 Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din olgusu üzerine fikir geliştirebilir.
2 Küreselleşmenin Türk toplumu etkilerini anlar
3 Küreselleşme ve Ulus devletin dinle ilişkisini anlar.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Richard Falk, Küreselleşme ve Din, Çev. Hasan Tuncay Başoğlu, Küre yay., İstanbul, 2003; Küreselleşme Okumaları, Ed. Kudret Bülbül, Kadim yay., Ankara, 2006.
Yardımcı Kaynaklar Caner Taslaman, Küreselleşme Sürecinde Türkiye'de İslam, İstanbul yay., İstanbul, 2011; Peter B. Clarke, Din Sosyolojisi -Yaşadığımız Dünya-, Çev. Ed.: İhsan Çapcıoğlu, İmge yay., Ankara, 2012.

Ders İle İlgili Dosyalar