Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞARET DİLİ Üçüncü Düzey HİT 443 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELAHATTİN ÇARKIT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELAHATTİN ÇARKIT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatıma ve uygulamaya dayalı bir derstir. Önce kelimelerin yapılışı anlatılır sonra bu anlatıma dayalı olarak kelimeler uygulamalı gösterilir. Bu uygulamalar bütün sınıfla birlikte yapılır.
Dersin Amacı Dersin amacı Türk işaret dili alfabesi temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamak. Öğrencilerin sözsüz iletişim becerilerini geliştirmek ve toplumun bir parçası olan işitme engelliler hakkında olumlu biliş durumu oluşturmak.
Dersin Tanımı İşaret dili işitme engellilerin kendi aralarında ve bu dili bilen insanlarla iletişim kurarlarken belli kelimelerle el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel dildir.

Dersin İçeriği
1 İşaret dili ve çevre (Aile ve çevresiyle ilgili işaretler)
2 Okul ve eğitim işaretleri
3 Gıda ve giyim işaretleri
4 Tid bilgisi kavramları (işaret dilinin belirgin özellikleri)
5 Duygular ve eşyalar
6 Zaman ve zaman dilimleri
7 Trafik ve canlılar
8 Vize Sınavı
9 Meslekler
10 Spor ve coğrafi terimler
11 Spor ve coğrafi terimler
12 Karşılıklı konuşma
13 Karşılıklı konuşma
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Aile ve çevresiyle ilgili işaretleri bilir.
2 Türk işaret dilinin belirgin özelliklerini bilir.
3 Okul ve eğitimle ilgili işaretleri bilir.
4 Gıda ve giyim işaretlerini bilir.
5 Duygu ve eşyalarla ilgili işaretleri bilir.
6 Zaman ve zaman dilimlerini, günleri, ayları, mevsimlerin işaretlerini bilir.
7 Trafik ve canlılarla ilgili işaretleri bilir.
8 Mesleklerin işaretlerini bilir.
9 Spor ve coğrafi terimlerin işaretini bilir.
10 İşitme engelli biriyle işaret dili yoluyla rahatlıkla iletişim kurabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 10 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar