Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FELSEFEYE GİRİŞ İkinci Düzey FEL 103 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SAYGILI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSA DUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Felsefece düşünmenin genel özelliklerini ve felsefenin temel disiplinlerini tanıtmak.“Felsefe Nedir?” sorusundan hareketle felsefi düşünmenin ayırt edici niteliklerini kavramak, felsefeye ilişkin temel bir kavrayış kazandırmak.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Bilgi Türleri İçinde Felsefe Bilgisi
2 Felsefe-Bilim ilişkisi
3 Felsefenin din ve sanatla ilişkisi
4 Felsefenin Temel Disiplinleri
5 Metafizik nedir?
6 Varlık nedir?
7 Varlık nedir?
8 Arasınav
9 Bilgi felsefesi-Epistemoloji
10 Dil-Düşünce ve Doğruluk İlişkisi
11 Bilginin kaynağı ve değeri ile ilgili kuramlar
12 Bilim felsefesinin temel kavram ve sorunları
13 Klasik bilim anlayışı (Mantıkçı pozitivizm) ve buna yönelik eleştiriler
14 Yarıyıl sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Felsefenin ne olduğunu kavramak.
2 Felsefe, bilim, din ve sanat alanlarını birbirinden ayıran özellikleri bilmek.
3 Ontoloji, metafizik ve teolojiyi birbirinden ayırmak
4 Felsefi sorunlar ve düşünceler hakkında fikir yürütebilmek
5 Varlığın ne olduğu sorununa felsefe tarihinde verilen cevapları kavramak
6 Bilgi nedir? sorununa felsefe tarihinde verilen cevapları kavramak
7 Bir bilgi türü olarak bilimsel bilginin yapısını ve değerini kavramak.
8 Bilimsel düşüncenin ilkelerini kavramak.
9 Bilimi yapısal ve tarihsel açıdan incelemek.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, İstanbul: Say Yayınları, 2012.
Yardımcı Kaynaklar J.M. Bochenski, Felsefece Düşünmenin Yolları, çev. Kurtuluş Dinçer, Ankara: BilgeSu Yayıncılık; Takiyettin Mengüşoğlu, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Yay.

Ders İle İlgili Dosyalar