Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROTOZOANLARA ETKİYEN İLAÇLAR Birinci Düzey VFT-512 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin Amacı Veteriner hekimlikte kullanılan Antiprotozoon ilaçlar hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Veteriner Hekimliğinde kullanılan antiprotozoer ilaçlar, etki mekanizmaları, dozları ve istenmeyen etkileri hakkında bilgi kazandırmak

Dersin İçeriği
1 Koksidilere etkiyen ilaçlar I
2 Koksidilere etkiyen ilaçlar II
3 Koksidilere etkiyen ilaçlar III
4 Babesia türlerine etkiyen ilaçlar I
5 Babesia türlerine etkiyen ilaçlar II
6 Theileria türlerine etkiyen ilaçlar I
7 Theileria türlerine etkiyen ilaçlar II
8 Ara sınav
9 Anaplazma türlerine etkiyen ilaçlar I
10 Histomonasa türlerine etkiyen ilaçlar I
11 Histomonasa türlerine etkiyen ilaçlar II
12 Tripanosoma türlerine etkiyen ilaçlar
13 Diğer Protozoonlara etkiyen ilaçlar I
14 Diğer Protozoonlara etkiyen ilaçlar II
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antiprotozoer ilaçların veteriner hekimliği açısından önemini anlayabilme
2 Veteriner Hekimliğinde kullanılan ilaçları ve gruplarını öğrenebilme
3 Bu ilaçların etki mekanizmalarını öğrenebilme
4 Arakonakçılarla mücadelenin önemini kavrayabilme
5 Hayvan türlerine ve hastalığa göre ilaç seçebilme
6 İlaçların istenmeyen etkileri ve kalıntı durumunu anlayabilme
7 Bu ilaçların bilinçli bir şekilde kullanımını kavrayabilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 The student will have the ability to apply an analytical approach, mathematics and science knowledge in software and engineering issues.
2 The student will have the ability to identify, define, formulate and solve a problem in software and computer systems.
3 The student will have gains scientific research skills in software and engineering problems, has the ability to design a system, part or process.
4 The student will have the ability to use the design capability, techniques and tools required for engineering applications.
5 The student will have the ability to design, implement and interpret experimental work and software projects by analyzing the results.
6 The student will have the ability to work between disciplines and teamwork.
7 The student will have the ability to work in international environments and adapt to different cultures.
8 The student will have verbal and written communication skills in Turkish and English.
9 The student will have the awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to realize it.
10 The student will gain knowledge of legal issues with the awareness of professional and ethical responsibility.
11 The student will have managerial skills (leadership, organization, time and risk management, quality awareness, efficiency, etc.).
12 The student will have the ability to participate in social activities, to acquire regular sports habits and to use time in the best way.
13 The student will have the ability to find unusual ways and produce projects.
14 The student will have professional self-confidence, being an entrepreneur and taking initiative.
15 It is sensitive about the problems of the age and looks after the national interests.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar The Veterinary Formulary, Yolande Bishop. Plumb’s Veterinary Drug Handbook, Donald C. Plumb, Pharm.D. 2008

Ders İle İlgili Dosyalar