Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOLUNUM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey FZY 526 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazan Dolu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze eğitim
Dersin Amacı İnsanlarda solunum sistemi birimlerinin ve normal işleyiş mekanizmalarının öğretilmesi
Dersin Tanımı İnsan Solunum Sistemi Fizyolojisinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği
1 Solunum sistemi fizyoanatomisi
2 Solunum mekanizması
3 Dinamik koşullarda solunum
4 Akciğerlerde gaz alışverişi
5 Kan gazlarının taşınması
6 Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
7 Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
8 Solunumun düzenlenmesi
9 Solunumun düzenlenmesi
10 Ara sınav
11 Solunum fonksiyon testleri
12 Hipoksi
13 Solunum hastalıkları
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Solunum sistemi fizyolojisinin öğrenilmesi
2 Solunumu sağlayan basınç ve hacim değişikliklerinin anlaşılması
3 Solunum fonksiyon testlerinin yapılabilmesi
4 Solunum sistemi hastalıklarını tanımlayabilme
5 Solunum kontrol mekanizmasının öğrenilmesi
6 Kan gazlarının taşınmasının öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 3 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Guyton ve Ganong Fizyoloji Kitapları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar