Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BUZAĞI YETİŞTİRME TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey ZT 555 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri HAYVAN YETİŞTİRME
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ GÖR MAHMUT KALİBER
Dersin Veriliş Şekli TEORİK ve PRATİK
Dersin Amacı Bu dersin amacı; gebelik döneminden itibaren buzağıların sağlıklı yetiştirilmesi için bakımı beslenme ve yetiştirilme hakkında teorik ve pratik bilgilerin verilmesidir
Dersin Tanımı Buzağı yetiştirme dersi buzağıların sağlıklı ve verimli olarak bakımı beslenmesi ve yetiştirilmesidir

Dersin İçeriği
1 Gebeliğin Sonunda Buzağıya Bakım
2 Doğumda Buzağıya Bakım
3 Gebelik ve Doğum
4 Doğumda Yapılması Gerekenler
5 Buzağılarda Doğum Ağırlığı
6 Buzağılarda Sindirim Sistemi
7 Buzağıların Besin Madde İhtiyaçları
8 Ara Sınav
9 Buzağıların Yemlenmesi
10 Buzağı Barınakları ve Çevre İhtiyaçları
11 Buzağı Davranışları
12 Buzağılarda Canlı Ağırlık Tahmini
13 Buzağılarda Büyüme Performansı Ölçme ve Değerlendirme
14 Buzağı Sağlığını Koruma
15 Buzağı Hastalıkları ve Aşılar
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenciler buzağıların gebelikten itibaren bakımı ve ihtiyaçları hakkında hertürlü teorik ve pratik bilgiye sahip olurlar
2 Öğrenciler buzağıların sindirim sistemlerini yakından tanıyarak beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilme becerisine sahip olurlar
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 24 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 12 12
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 48 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 48 48
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Buzağı Yetiştirme Teknikleri, Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Yay.
Yardımcı Kaynaklar Hocanın Ders Notları ve Internet Bilgi Kaynakları

Ders İle İlgili Dosyalar