Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KIYAS TEORİSİ Üçüncü Düzey FDB612 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAYACIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mahmut Sami ÖZDİL
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders kıyas teorisini öğretmeyi amaçlar.
Dersin Tanımı bu derste öğrenci kıyas teorilerini detaylı olarak öğrenir ve konuyla ilgili tartışmalara hakim olur.

Dersin İçeriği
1 Temel Sentaks
2 Sistemin Temeli
3 Tezler
4 Yorum ve Uygulama
5 Sistem A
6 Alt Sistemler
7 Kaplamlar
8 Ektez
9 Sentaktik Teori
10 Semantik Teori
11 Epistemolojik Teori
12 Özcülük ve Kipli Kıyaslar
13 Aristoteles’in Kipli Kıyasları
14 İbn Sînâ’nın Kipli Kıyasları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri kıyas teorisinin temel kavramlarını öğrenir.
2 İleri kıyas teorisinin tezlerini öğrenir.
3 Yorum ve uygulamayı öğrenir
4 A sistemini öğrenir.
5 A sisteminin alt sistemlerini öğrenir.
6 Ektezi öğrenir.
7 Özcülüğü kavrar.
8 Kipli kıyasları kavrar.
9 Aristoteles’in semantik teorisini kavrar.
10 Bazı mantık felsefesi sorunlarını çözer.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Paul Thom, The Syllogism, 1981. Paul Thom, The Logic of Essentialism, 1996. Jonathan Lear, Aristotle and Logical Theory, 1980. Storrs McCall, Aristotle’s Modal Syllogisms, 1963.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar