Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖRSEL TASARIM VE ÇİZİM TEKNİKLERİ III Üçüncü Düzey GRF205 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YAŞAR VURDEM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Görsel anlatım ve ifade teknikleri kullanılarak verilen konuyu görsel öykülem yoluyla aydınlatmak . Görselleştirme teknik becerilerini geliştirmek. Üslup ve ustalık kazanmak.
Dersin Tanımı Öğrenciler öğrendikleri teknikleri kullanarak verilen konuyu görselleştirir. Eskizler ile başlayan süreç gerçek ortam ve dijital ortamda yeni beceriler kazanarak devem eder. Süreç sonunda teknik beceri ustalık ve sanatsal bakış açısı kazanırlar.

Dersin İçeriği
1 Görselleştirmenin tarihsel süreci
2 Görselleştirmede kullanılan malzeme ve teknikler
3 Tasarım elemanlarını temel geometriler üzerinde uygulama
4 Temel formlar üzerinde materyal görsel ifadeleri
5 Masalsı mekan anlatımları
6 Masalsı mekan anlatımları
7 Fantastik mekan anlatımları ve detaylandırma
8 Fantastik mekan anlatımları ve detaylandırma
9 Ara sınav
10 Kendisi ya da arkadaşının kişisel ve fiziksel özelliklerini dikkate alarak masal veya çizgi film kahramanı oluşturma.
11 Oluşturulan kahramanın kişisel özelliklerine uygun manga (“taylan”) tarzı karakterini tasarlama ve uygun mekanda renkli olarak görselleştirme
12 Kahramanın kişisel özelliklerine uygun chibi (“bücür”) tarzı karakterini tasarlama ve uygun mekanda renkli olarak görselleştirme
13 Kahramanın kişisel özelliklerine uygun maskot logosunu tasarlama
14 Kahramanın fiziksel özelliklerine uygun karikatürünü çizme ve renklendirme
15 Tasarlanan karakterin hikaye kitabı kapağını tasarlama
16 Tüm içeriğin sergilenmek üzere sunum paftasını hazırlama
17 Yıl Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TASARIMDA KULLANILAN TEMEL GEOMETRİK FORMLARI ÖĞRENİR.
2 İNSAN VÜCUDUNUN ORAN VE ORANTISINI ÖĞRENİR
3 DESENDE ÖLÇÜ VE BOYUTU ÖĞRENİR
4 TEMEL RESİM KABİLİYETİNİ KULLANMAYI ÖĞRENİR
5 SERBEST KARALAMA GÜCÜNÜ GELİŞTİRİR
6 KOMPOZİSYON yeteneğini geliştirir
7 GÖZLEM GÜCÜNÜ GELİŞTİRİR.
8 YARATICILIĞINI geliştirir
9 TASARIMIN TEMEL BİLGİLERİNİ ÖĞRENİR.
10 TASARIMIN TEMEL ARAÇLARINI ÖĞRENİR.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2 Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3 Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4 Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6 Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7 Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8 Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9 Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 6 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     160
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar Desende IGık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Desende Gnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar

Ders İle İlgili Dosyalar