Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ RUS EDEBİYATI İkinci Düzey RDE 406 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. LILIYA JANTI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere 20-21. Yüzyıllarda Rus edebiyatı, ana yönleri ve türleri hakkında fikir vermek. Şiir, düzyazı, drama, tarih ve dergicilikte en iyi örneklerle tanışmak.
Dersin Tanımı Çağdaş Rus edebiyatının dönemi yirminci yüzyılın 90''lı yıllarının başlarında başlar ve günümüze kadar devam eder. Bu, arama ve keşfetme zamanıdır. Yeni isimler ortaya çıkıyor. Kalın edebiyat dergileri göçmenlerin ve yeraltı edebiyatının eserlerini yayınlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Rus edebiyatında 20. yüzyılın 1-60''ları. Altmışlı şair: Evgeny Yevtushenko, Andrey Voznesensky, Bella Akhmadullina, Robert Rozhdestvensky, Bulat Okudzhava. Analiz ve tartışma.
2 “Sessiz Şarkı Sözleri”: Nikolay Rubtsov, Vladimir Sokolov, Anatoly Zhigulin.
3 Varlam Shalamov''un hayatı ve eseri. “Kolyma Tales”: “Karda”, “Gece”, “Meyveler”.
4 Alexander Solzhenitsyn''in hayatı ve eseri.
5 Gulag Takımadaları. Kitap tanıtımı.
6 Gulag Takımadaları''ndan bir bölümün analizi ve tartışılması.
7 Boris Grebenshchikov, Yuri Shevchuk, Vyacheslav Butusov, Andrei Makarevich, Yuri Loza, Alexander Gradsky, Konstantin Kinchev.
8 Ara sınav
9 V.Belov’un yaşamı ve edebi sanatı.Vasily Shukshin''in hayatı ve eseri. Hikayeler.
10 Joseph Brodsky''nin hayatı ve eseri. Şarkı sözleri: analiz ve tartışma.
11 Venedikt Erofeev''in hayatı ve eseri. Düzyazı "Moskova-Petushki" şiiri.
12 Modern şiir: Vladimir Vysotsky, Sergey Gandelevsky, Alexey Tsvetkov, Bahtyt Kenzheev, Vladimir Gandelsman, Alexander Kabanov.
13 Modern nesir: Sergey Dovlatov, Valery Popov, Güzel Yakhina, Mikhail Shishkin, Lyudmila Ulitskaya.
14 Sınava hazırlık.
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere 20. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
2 Modern edebiyatın ana yönleri olarak öğrencilere gerçekçilik ve postmodernizm hakkında fikir vermek
3 Şiir, düzyazı ve dramada 20. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
4 Modern Rus edebiyatının gelişiminin özellikleri hakkında öğrencilerin fikir edinmelerine yardımcı olmak.
5 Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
6 Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı “Kolyma Tales”, Varlam Shalamov; "Moscow - Petushki", Venedikt Erofeev "" Lyrics ", Joseph Brodsky; Collections of modern poetry and prose.
Yardımcı Kaynaklar “The history of Russian literature of the 20th century. Main Names, Moscow State University; “Russian literature of the 20th century in the mirror of criticism. Chrestomathy, ”S. I. Timina and others (St. Petersburg, 2003); “Theory of Literature. Poetics ”, B. V. Tomashevsky (2018).

Ders İle İlgili Dosyalar