Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ RUS EDEBİYATI Birinci Düzey RDE 406 Zorunlu 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. LILIYA JANTI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere 20-21. Yüzyıllarda Rus edebiyatı, ana yönleri ve türleri hakkında fikir vermek. Şiir, düzyazı, drama, tarih ve dergicilikte en iyi örneklerle tanışmak.
Dersin Tanımı Çağdaş Rus edebiyatının dönemi yirminci yüzyılın 90''lı yıllarının başlarında başlar ve günümüze kadar devam eder. Bu, arama ve keşfetme zamanıdır. Yeni isimler ortaya çıkıyor. Kalın edebiyat dergileri göçmenlerin ve yeraltı edebiyatının eserlerini yayınlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Rus edebiyatında 20. yüzyılın 1-60''ları. Altmışlı şair: Evgeny Yevtushenko, Andrey Voznesensky, Bella Akhmadullina, Robert Rozhdestvensky, Bulat Okudzhava. Analiz ve tartışma.
2 “Sessiz Şarkı Sözleri”: Nikolay Rubtsov, Vladimir Sokolov, Anatoly Zhigulin.
3 Varlam Shalamov''un hayatı ve eseri. “Kolyma Tales”: “Karda”, “Gece”, “Meyveler”.
4 Alexander Solzhenitsyn''in hayatı ve eseri.
5 Gulag Takımadaları. Kitap tanıtımı.
6 Gulag Takımadaları''ndan bir bölümün analizi ve tartışılması.
7 Boris Grebenshchikov, Yuri Shevchuk, Vyacheslav Butusov, Andrei Makarevich, Yuri Loza, Alexander Gradsky, Konstantin Kinchev.
8 Ara sınav
9 V.Belov’un yaşamı ve edebi sanatı.Vasily Shukshin''in hayatı ve eseri. Hikayeler.
10 Joseph Brodsky''nin hayatı ve eseri. Şarkı sözleri: analiz ve tartışma.
11 Venedikt Erofeev''in hayatı ve eseri. Düzyazı "Moskova-Petushki" şiiri.
12 Modern şiir: Vladimir Vysotsky, Sergey Gandelevsky, Alexey Tsvetkov, Bahtyt Kenzheev, Vladimir Gandelsman, Alexander Kabanov.
13 Modern nesir: Sergey Dovlatov, Valery Popov, Güzel Yakhina, Mikhail Shishkin, Lyudmila Ulitskaya.
14 Sınava hazırlık.
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere 20. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
2 Modern edebiyatın ana yönleri olarak öğrencilere gerçekçilik ve postmodernizm hakkında fikir vermek
3 Şiir, düzyazı ve dramada 20. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
4 Modern Rus edebiyatının gelişiminin özellikleri hakkında öğrencilerin fikir edinmelerine yardımcı olmak.
5 Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
6 Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı “Kolyma Tales”, Varlam Shalamov; "Moscow - Petushki", Venedikt Erofeev "" Lyrics ", Joseph Brodsky; Collections of modern poetry and prose.
Yardımcı Kaynaklar “The history of Russian literature of the 20th century. Main Names, Moscow State University; “Russian literature of the 20th century in the mirror of criticism. Chrestomathy, ”S. I. Timina and others (St. Petersburg, 2003); “Theory of Literature. Poetics ”, B. V. Tomashevsky (2018).

Ders İle İlgili Dosyalar