Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAMU POLİTİKASI Birinci Düzey F-SKY104 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Kamu politikası dersinin konusu, politika oluşturmadan uygulama ve gözden geçirmeye kadar kamu politikası sürecinin bütün aşamalarını kapsamaktadır. Bu dersin amacı politika döngüsü yaklaşımı ile politika sürecini sistematik olarak incelemektir. Politika sürecine aşamalı yaklaşım birçok yönden eleştiriye uğramasına rağmen politika sürecinin kavranması açısından iyi bir çerçeve sunmaktadır. Bu çerçeveye göre politika süreci, politika sorununun tanımlanması ve gündeme alınması, politika değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi, alternatif politikaların belirlenmesi, alternatiflerin değerlendirilmesi ve başlıca değerlendirme yöntemleri, politika kararının alınması, alınan politika kararlarının uygulamaya konması, uygulanan politikaların izlenmesi ve gözden geçirilmesi olmak üzere 6 aşamada incelenebilir. Bu ders kapsamında öğrencilerin politika sorunlarının tanımı, politika değerlerinin çatışması, politika tasarımı, politika tasarımında analitik tekniklerin kullanımı, politika uygulama sorunlarının belirlenmesi gibi konularda bilgi ve becerilerini geliştirmesi beklenmektedir.
Dersin Tanımı Kamu politikası ve ilgili kavramlar, kamu politikaları tipolojisi, kamu politikası süreci, rasyonel süreç modeli ve aşamaları, kamu politikası modelleri, kamu politikası analizi

Dersin İçeriği
1 Kamu politikası nedir?
2 Kamu politikasının unsurları, kamu politikasının sınıflandırılması
3 Rasyonel karar olarak kamu politikası (karar teorisi veya rasyonel tercih teorisi)
4 Rekabetçi veya Çatışmalı Durumlarda Rasyonel Tercih olarak Kamu Politikası (Oyun Teorisi)
5 Kamu Politikasında Geniş Kapsamlı Rasyonalite ve Sınırlı Rasyonalite
6 Lindbom''''un İcrementalist Politika Kararı Alma Modeli
7 Etizoni''''nin Bağdaştırıcı Politika Kararı Alma Modeli
8 Sınav
9 İrrasyonel Politika Karar Alma Modeli ( Çöp Tenekesi Modeli)
10 Politika Aktörleri ve Politika Çevresi (Aktör üçgeni, grup teorisi, elit teorisi, kurumculuk, sistem teorisi)
11 Söylem olarak kamu politikası (söylem analizi, anlatı analizi)
12 Kamusal sorunlar (sorunların ortaya çıkışı, tanımlanması, gündem oluşturma, sorunların yapılandırılması)
13 politika amaçları (değerler) adalet, eşitlik, verimlilik, özgürlük, güvenlik
14 Politika araçları (sopa, havuç, nasihat)
15 Politika uygulama ve değerlendirme
16 Final sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farklı kamu politikası kavramlarını açıklar
2 Politika sorunlarını tanımlar
3 Politika alternatifleri geliştiririr ve değerlendirir
4 Kamu politika süreci modellerini karşılaştırır
5 Çeşitli politika analiz tekniklerini kullanır
6 Politika uygulamalarını değerlendirir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2 Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3 Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4 Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5 Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7 Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8 Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9 Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10 Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11 Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14 Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 3 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çevik, Hasan Hüseyin ve Demirci, Süleyman (2008) Kamu Politikası, Seçkin Yayıncılık. Kaptı, Alican (2011) Kamu Politika Süreci Teorik Perspektifler, Seçkin Yayıncılık. Saybaşılı, Kemali (1999) Siyaset Biliminde Temel Yaklaşımlar, Doruk Yayınları. Yıldız, Mete ve M. Zahid Sobacı (2013) Kamu Politikası Kuram ve Uygulama, Adres Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar